دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

۲ جوان که برای سرقت از یک پیرمرد تنها وارد خانه او شده و دست به جنایت زده بودند، دیروز در آخرین جلسه دفاع مدعی شدند که قصدشان فقط سرقت بود و به ناچار دست به آدمکشی زده‌اند.

بازسازی  صحنه قتل

اين جنايت 14خرداد سال93 رخ داد. آن شب آتش‌نشانان وقتي در جريان حريق آپارتماني در خيابان قيطريه قرار گرفتند، راهي آنجا شدند و پس از مهار شعله‌هاي آتش با پيكر بي‌جان پيرمرد 70ساله‌اي روبه‌رو شدند. وقتي مشخص شد علت مرگ وي به‌خاطر خفگي است تحقيقات براي شناسايي عاملان جنايت شروع شد.

پس از گذشت مدتي كارآگاهان بار ديگر راهي محل جنايت شده و پي‌بردند گاوصندوق مقتول سرقت شده است. اين يعني پس از جنايت شخص آشنايي با در اختيار داشتن كليد به آنجا رفته و گاوصندوق را سرقت كرده بود. از سوي ديگر در چندين نوبت از حساب وي پول برداشت شده بود كه مأموران پس از شناسايي چهره شخصي كه به بانك رفته و حساب پيرمرد را خالي كرده پي بردند او كسي جز پسر پرستار خانگي پيرمرد نيست.

او دستگير شد و اعتراف كرد كه سرقت را با همدستي يكي از دوستانش انجام داده است كه وي هم به دام افتاد. اين دو متهم ديروز براي انجام آخرين دفاع به شعبه ششم دادسراي جنايي تهران منتقل شدند و ادعا كردند نيتشان فقط سرقت بود، نه قتل. پسر آشنا گفت: من از قبل به واسطه مادرم كه در خانه پيرمرد كار مي‌كرد، مي‌دانستم كه مقتول تنها زندگي و پول زيادي در خانه‌اش نگهداري مي‌كند. شب حادثه همراه دوستم به خانه پيرمرد رفتيم. مقتول مرا كاملا مي‌شناخت و به همين دليل درخانه را باز كرد‎.

ما با اسلحه تقلبي شروع به تهديد او كرديم تا رمز گاو صندوقش را به ما بدهد اما او مقاومت مي‌كرد. ما هم با نوارچسب دست و پاي او را بستيم و شكنجه‌اش كرديم تا بتوانيم رمز گاو صندوق را از وي بگيريم اما او همچنان مقاومت مي‌كرد. او مدام فرياد مي‌زد و براي همين دهانش را هم با نوارچسب بستيم اما پس از چند دقيقه متوجه شديم كه او نفس نمي‌كشد.

وقتي مطمئن شديم كه جانش را از دست داده، تصميم گرفتيم مرگ او را عادي جلوه دهيم. براي همين با صحنه‌سازي‌ شيرگاز را باز كرديم تا با ايجاد انفجار و آتش‌سوزي مانع از كشف حقيقت شويم.به گزارش همشهري، به‌زودي پس از صدور كيفرخواست در پرونده، متهمان در دادگاه كيفري پاي ميز محاكمه مي‌روند.

کد خبر 354581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha