انیمیشن خانوادگی «موانا» در دومین هفته اکران در آمریکای‌شمالی تنها ۵۰ درصد تماشاگران خود را از دست داد و با فروشی بیش از ۲۸ میلیون دلار، باز هم بر صدر جدول پرفروش‌ها تکیه زد.

انیمیشن

به گزارش همشهري، پس از پشت‌سر گذاشتن تعطيلات روز شكرگزاري و در شرايطي كه تا چند روز ديگر همه‌‌چيز رنگ و بوي تعطيلات سال ميلادي‌نو را به خود مي‌گيرد، محصول جديد استوديو ديزني توانست بار ديگر بر «جانوران شگفت‌انگيز و زيستگاه آنها» غلبه كند و همچنان بر صدر بماند. موانا تا امروز 120ميليون دلار در آمريكاي شمالي و حدود 180ميليون دلار در ديگر نقاط دنيا فروخته و البته در چند كشور مهم هنوز روي پرده نرفته است.

جانوران شگفت‌انگيز و زيستگاه آنها كه ياد مجموعه «هري پاتر» را براي علاقه‌مندان سينما زنده مي‌كند، اين هفته كمي بيش از 18ميليون دلار فروخت تا مجموع درآمد آن در آمريكا و كانادا به مرز 185ميليون دلار برسد. نكته مهم صدرنشيني اين فيلم در بازار بين‌المللي براي سومين هفته پياپي است. اگر درآمد گيشه آمريكاي شمالي جانوران شگفت‌انگيز و زيستگاه آنها را هم حساب كنيم، فيلم در دنيا مرز 600ميليون دلار را پشت سر گذاشته است.

فيلم علمي تخيلي «رسيدن» ساخته دني ويلنو (خالق فيلم تحسين‌شده «سيكاريو»)، تريلر جاسوسي «متحد» به كارگرداني رابرت زمكيس و بازي برات پيت و ماريون كوتيار و فيلم ابرقهرماني «دكتر استرنج» ديگر آثار پرفروش اين هفته در آمريكاي شمالي بودند. ضمن اينكه «مظهر» به كارگرداني براد پيتن با وجود اكران گسترده در حدود 1800سينما فقط كمي بيش از 2.5ميليون دلار فروخت و در جدول در رده نهم ايستاد.

با شروع فصل جوايز، اكران برخي فيلم‌هاي مهم هم آغاز شده كه از آن جمله مي‌توان به «جكي» به كارگرداني پابلو لارين شيليايي اشاره كرد. ناتالي پورتمن در اين فيلم زندگينامه‌اي در نقش بيوه رئيس‌جمهور ترورشده آمريكا ظاهر شده و از بخت‌هاي جدي درخشش در بخش بازيگران زن است. خود جكي را هم بايد در رديف فيلم‌هايي دانست كه اميد فراوان به اسكار 2017دارند. اين فيلم امسال در جشنواره ونيز برنده جايزه بهترين فيلمنامه شد.

کد خبر 354560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha