همشهری آنلاین: پیش از این که فیلم «روگ یک» به نمایش درآید دیزنی موفق شد تا برای اولین بار از مرز فروش ۴ میلیارد دلار در بازار جهانی (به جز بازار داخلی آمریکا) عبور کند.

سینما

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، این دومین باری است که در طول تاریخ یک استودیو موفق به کسب چنین موقعیتی در بازار جهانی می‌شود.

در عین حال فیلم «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه‌های آن‌ها» به فروش سحرآمیزش در بازار جهانی ادامه می‌دهد و با فروش ۶۰.۴ میلیون دلار دیگر در طول هفته اخیر موفق شد تا در ۶۷ بازار جهانی در مجموع ۴۲۴.۴ میلیون دلار به فروش برساند. با احتساب فروش ۱۸۳.۵ میلیون دلاری این فیلم در بازار آمریکا می‌توان دریافت این فیلم از مرز ۶۰۰ میلیون دلاری نیز عبور کرده است.

این فیلم که در فضای هری پاتری می‌گذرد در این هفته ۱۵.۵ میلیون دلار دیگر در چین فروخت و در دو هفته آمار فروشش را در چین به ۷۲.۵ میلیون دلار رساند. در ژاپن نیز این فیلم در دومین آخر هفته نمایشش با فروش ۶ میلیون دلار در هفته دوم مجموع فروشش را به ۲۸.۶ میلیون دلار رساند.

در عین حال «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه‌های آنها» برای سومین هفته در راس باکس آفیس بریتانیا و آلمان قرار گرفت و به ترتیب ۴۷.۱ و ۲۳.۷ میلیون دلار فروش کرد و پرفروش‌ترین فیلم برادران وارنر در سال ۲۰۱۶ شد.

در عین حال «سالی» با اکران در ۲۱ بازار جدید جهانی تنها ۱۱.۲ میلیون دلار فروش کرد و در مجموع در بازار جهانی (به جز آمریکا) فروشش را به ۷۵.۹ میلیون دلار رساند. فرانسه با نمایش این فیلم در ۴۸۰ سالن سینما و فروش ۲.۸ میلیون دلار در راس کشورهایی بوده که به تماشای این فیلم نشستند. ایتالیا با فروش ۲.۳ میلیون دلار دومین بازار بزرگ این فیلم با نمایش در ۵۳۶ سالن سینما بوده است. این فیلم در بریتانیا نیز با فروش ۲.۲ میلیون دلار با اقبال خوبی روبه‌رو شده است.

در عین حال فیلم جدید دیزنی یعنی «موآنا» در دومین هفته نمایشش ۳۲ میلیون دلار در بازار جهانی فروش کرد و در ۳۰ منطقه به نمایش در آمد و مجموع فروشش در بازار جهانی را به ۵۷.۵ میلیون دلار رساند. این فیلم که در دومین هفته نمایشش در آمریکا در راس باکس آفیس قرار گرفته با محاسبه فروشش در بازار داخلی آمریکا که برابر ۱۱۹.۹ میلیون دلار بوده در مجموع فروش قابل توجهی داشته است.

«دکتر استرنج» با فروش ۳.۷ میلیون دلار دیگر در ۵۱ منطقه مجموع فروش جهانی خود را به ۴۱۹.۶ میلیون دلار رساند و با محاسبه آمریکا در مجموع فروشش را به ۶۳۴.۹ میلیون دلار رساند.

این در حالی است که انتظار می‌رود «روگ یک: یک داستان جنگ ستارگان» که ۱۶ دسامبر راهی سینماها می‌شود، آمار باکس آفیس را حسابی دچار تغییر کند.

یکی از شگفت انگیزترین فروش‌ها متعلق به فیلم «متحد» با بازی برد پیت و ماریون کوتیار است که در مجموع با نمایش در ۳۶ بازار جهانی ۱۲.۱ میلیون دلار فروش کرده و در مجموع در دو هفته تنها ۲۴.۸ میلیون دلار آمار فروش آن در بازار جهانی بوده است. فیلم جدید رابرت زمکیس در چین نیز چهارمین فیلم باکس آفیس شد و تنها ۳.۶ میلیون دلار فروخت. این فیلم در آمریکا نیز در مجموع ۲۸.۹ میلیون دلار فروخته است در صورتی که بودجه ساخت آن ۸۵ میلیون دلار بوده است.

کد خبر 354537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha