همشهری آنلاین: مگنوس کارلسن، چهره شماره یک شطرنج‌ جهان توانست با پیروزی بر سرگئی کاریاکین از عنوان قهرمانی جهان دفاع کند. این موفقیت همچنین جایزه‌ای نقدی بالغ بر ۶۶۰ هزار دلار را برای این شطرنج‌باز نروژی به ارمغان آورد.

M.Karlson

به گزارش دويچه‌وله، مسابقه تعیین قهرمان شطرنج جهان در سال ۲۰۱۶ میان مگنوس کارلسن از نروژ و سرگئی کاریاکین از روسیه شامگاه چهارشنبه (۳۰ نوامبر/ ۱۰ آذر) در نیویورک ادامه یافت.

با توجه با تساوی ۶ بر ۶ کارلسن و کاریاکین در ۱۲ دیدار در بخش استاندارد، سرنوشت این پیکار برای تعیین قهرمان جهان در بخش سریع رقم خورد. این دو شطرنج‌باز در چهار دیدار سریع تکمیلی ۲۵ دقیقه وقت داشتند تا نتیجه بازی را به سود خود به پایان برند.

سرانجام کارلسن در شب تولد ۲۶ سالگی‌اش موفق شد در دیدارهای سریع با نتیجه ۳ بر ۱ بر کاریاکین غلبه کند و همچنان قهرمان شطرنج جهان و در صدر رنکینگ جهان بماند.

پیکار بر سر کسب عنوان قهرمانی شطرنج جهان جایزه‌هایی نقدی بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار دلار را در برمی‌گرفت که ۶۶۰ هزار دلار از این مبلغ نصیب کارلسن شد.

کارلسن در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با شکست "آناند" از هند قهرمان جهان شده بود. این شطرنج‌باز جوان نروژی در کشور خود از محبوبیت زیادی برخوردار است و مردم نروژ به او "موتسارت شطرنج" لقب داده‌اند.

 

کد خبر 354229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha