‌تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج‌فارس تا طی چند روز آینده به‌صورت آزمایشی کارش را آغاز خواهد کرد.

معاون فني و عمراني شهردار‌ تهران با اعلام اتمام مراحل نهايي نصب و راه‌اندازي تجهيزات تصفيه شيميايي درياچه شهداي خليج‌فارس، از راه‌اندازي آزمايشي اين تاسيسات طي هفته جاري خبر داد و گفت: پروژه احداث تصفيه‌خانه درياچه 140هكتاري غرب پايتخت، قادر است با ظرفيت 400ليتر بر ثانيه، آب رودخانه كن را طي ماه‌هاي مجاز آبگيري از كدورت و فسفر پاك كرده و در ساير ماه‌هاي سال نيز با پشتيباني سيستم بازچرخاني آب، به بهبود كيفيت آب درياچه بپردازد.

عليرضا جاويد در تشريح مشخصات فني و چگونگي روند بازپروري آب در تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس، با بيان اينكه تصفيه فيزيكي آب بر عهده سازه‌هاي آشغالگير، ريزپالاينده، شفاف‌كننده و فيلتر قرار دارد، يادآور شد: آنچه پس از عملكرد اين تاسيسات در آب باقي مي‌ماند، بسيار ريزتر از آن است كه با روش‌هاي معمول فيزيكي پالايش شود. بنابراين قسمت تصفيه شيميايي بايد وارد مدار شود تا به كمك افزودني‌هايي كه باعث لخته‌شدن مواد محلول مي‌شوند، آب از آنچه هست پاكيزه‌تر شود.

معاون فني و عمراني شهردار‌ تهران عملكرد سيستم تخليه تحتاني و بازچرخاني آب را مربوط به ماه‌هايي كه امكان آبگيري از رودخانه كن فراهم نيست، دانست و گفت: در اين ماه‌ها آب از طريق انشعابي از لوله تخليه تحتاني وارد حوضچه آشغالگير شده و سپس به مخزن بتني ايستگاه پمپاژ بازچرخاني در جنوب درياچه مي‌رسد.

آب پس از عبور از اين مسير وارد حوضچه ورودي تصفيه‌خانه مي‌شود. در كنار تلاش براي تكميل فرايند تصفيه شيميايي، اقداماتي از قبيل محوطه‌سازي، جدول‌گذاري و احداث سردرهاي شمالي و جنوبي تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس ادامه دارد و پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه اثرگذار عمراني در آذرماه سال‌جاري به‌طور كامل وارد مدار شود.

کد خبر 354162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha