همشهری آنلاین: رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به حضور دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم در مشهد مقدس از برنامه‌های عزاداری دانشجویان در حرم رضوی خبر داد.

حرم امام رضا

به گزارش خبرگزاری فرهنگ رضوی، رشید جعفرپور با اشاره به حضور دو هزار دانشجو در حرم رضوی، گفت: سومین دوره طرح «طریق رضوی» امسال با مشارکت 16 دانشگاه در حال برگزاری است؛ حدود 1500 دانشجو با مشارکت دانشگاه‌ها و 500 دانشجو به صورت مستقل در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به جزئیات طرح پیاده‌روی دانشجویان تا حرم رضوی، اظهار داشت: پیاده‌روی دانشجویان از محدوده قدمگاه بین نیشابور و مشهد آغاز شد و تا نزدیکی حرم رضوی ادامه یافت، سپس دانشجویان به سوی حرم امام رضا(ع) مشرف شدند. به منظور ارائه خدمات در مسیر پیاده‌روی از روحانیون فاضل برای تشکیل حلقه‌های معرفتی بهره گرفته شد تا به سوالات و ابهامات دانشجویان پاسخ دهند.

به گفته رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، حدود 1200 دانشجوی خانم و 300 دانشجوی آقا در طرح طریق رضوی حضور یافته‌اند.

جعفرپور درباره برنامه‌های فرهنگی و عزاداری که در شهر مقدس مشهد برای دانشجویان تدارک دیده شده است، گفت: در مشهد با مشارکت دو دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری چندین مراسم سخنرانی و محفل مذهبی در شبهای مختلف در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به ارائه چند وعده غذای حضرتی به دانشجویان اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی ارائه چند وعده غذای حضرتی به دانشجویان را تقبل کرده است ضمن اینکه دانشجویان صبح پنجشنبه به دانشگاه‌های خود باز می‌گردند.

کد خبر 354027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha