همشهری آنلاین: نیکو رُزبرگ سرانجام موفق شد قهرمانی مسابقات جهانی فرمول یک را به خوداختصاص دهد. این قهرمان آلمانی-فنلاندی ۳۱ ساله که در ویسبادن به دنیا آمده، در مسابقات اتومبیلرانی در ابوظبی قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

Vico Rosberg

نیکو رُزبرگ راننده ۳۱ ساله آلمانی-فنلاندی تیم مرسدس موفق شد روز یکشنبه (۷ آذر / ۲۷ نوامبر) در آخرین گرندپری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک فصل ۲۰۱۶ میلادی در ابوظبی امارات قهرمان جهان شود.

نیکو رُزبرگ این مسابقات را در شرایطی آغاز کرد که ۱۲ امتیاز بيشتر از هم‌تیمی خود لوئیس همیلتون بریتانیایی داشت. در پایان همیلتون در گرندپری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک ابوظبی به مقام اول رسید و نیکو رُزبرگ دوم شد.

به این ترتیب رزبرگ در مجموع با کسب پنج امتیاز بیشتر از همیلتون، قهرمانی این فصل رقابت‌های فرمول یک را برای خود تثبیت کرد. نیکو رزبرگ که در ویسبادن آلمان به دنیا آمده، سرانجام پس از ۱۱ سال به مقام قهرمانی جهان دست یافت.

نیکو رُزبرگ پس از میشائیل شوماخر (۷ مقام قهرمانی جهان) و سباستیان فتل (۴ مقام قهرمانی جهان) سومین آلمانی است که به قهرمانی جهان در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک دست می‌یابد.

  • رقابت فشرده میان نفر اول و دوم جهان

لوئیس همیلتون، هم‌تیمی بریتانیایی رزبرگ هرچه در توان داشت به کار برد تا او به پیروزی دست نیابد. همیلتون که در این مسابقات جلوی رزبرگ می‌راند، همواره سعی می‌کرد با آهسته راندن در جلوی هم‌تیمی خود و سد کردن راه او سبب شود دیگر رانندگان به مقام‌های بهتری برسند و رزبرگ نتواند امتیاز لازم را برای کسب مقام قهرمانی به دست آورد.

این حرکت همیلتون سبب شد که تیم مرسدس چندین بار به او هشدار دهد که سریع‌تر براند و مانع رزبرگ نشود.

در آخرین گرندپری مسابقات اتوموبیلرانی فرمول یک فصل ۲۰۱۶ میلادی در ابوظبی امارات سباستیان فتل از تیم فراری به مقام سوم دست یافت.

با پایان این مسابقات نیکو رزبرگ که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید به همکارانش پیام داد: «ما موفق شدیم. ما موفق شدیم.» و همسرش ویویان که ناظر این مسابقات بود، اشک شوق می‌ریخت.

نیکو رزبرگ دومین قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در خانواده‌اش است. پدر فنلاندی او ککه رزبرگ ۳۴ سال پیش قهرمان این مسابقات شده بود.

 

کد خبر 353955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha