چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفتادودومین شماره‌ی ماهنامه داستان همشهری مجله داستان همشهری ویژه اصفهان منتشر شد.

هفتادو دومین شماره داستان همشهری

در ادامه‌ي پرونده‌هاي موضوعي ماهنامه‌ي داستان، شمارهي آذرماه اين مجله با موضوع اصفهان فراهم آمده است.

روايت‌ها و داستانهای ایرانی این شماره همه به قلم نویسندگان و هنرمندان اهل اصفهان یا مقیم این دیار به نگارش درآمدهاند. در بخش «درباره زندگي» روايت‌هاي رضا ارحام‌صدر، محمد كلباسي، جعفر مدرس‌صادقي، سروش صحت، سلمان باهنر و... هر كدام به جنبه‌اي از سيماي پر نقش و نگار اين شهر تاريخي پرداخته‌ است. در بخش «داستان» نيز علي خدايي، رضا مختاري و آرش صادق‌بيگي از جمله نويسندگاني هستند كه از نصف جهان نوشته‌اند. بخش روایتهای داستانی اين شماره نيز با چهار مطلب و تصوير از چهار دورهي تاريخي اصفهان، نگاهی درگذر و اجمالي به پايتخت فرهنگي جهان اسلام دارد.

مطالب بخش روایتهای مستند هم از حال و هوای محلههای اصفهان میگویند؛ از ديدني‌ها و حرفهها و سبک زندگی مردم اين ديار. روايت محسن حسام مظاهري از يك‌روز پرسه‌ در ميان خوراكي‌هاي اصفهان و همينطور خاطرات يك عكاس سيار سي‌وسه‌ پل از جمله مطالب خواندني اين بخش هستند.

مطلب خواندني ديگر اين شماره داستان «یادداشت پارههای جنگ» اثری از نویسندهی بوسنیایی سارا نوویچ است که به مناسبت بيست‌ويكمين سال خاتمه جنگ بوسني، به اين واقعه مي‌پردازد.

داستان‌ها و روایت‌هایی از كامبيز درم‌بخش، اصغر عبداللهي، علي‌اكبر شيرواني، ابراهيم اسماعيلي اراضي، نسيبه فضل‌اللهي، رضا احسان‌پور، آندري چيچي‌بور پيوتروفسكي، اليف باتومان، آن تايلر و تي‌يري كوولو از دیگر مطالب این شماره است.

هفتادودومين شماره‌ي ماهنامه داستان همشهری در 262 صفحه با قیمت 7000 تومان، از ابتداي آذر ماه در روزنامه‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 353527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha