سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بار دیگر نسبت به تهدید شدن سلامتی شهروندان تهرانی و سفره های آب زیرزیرمینی توسط فاضلاب هشدار داد.

 به گزارش فارس، رسول خادم روز سه‌شنبه (8 آبان) به هنگام بررسی یک فوریت طرح «پیشنهاد تعیین بودجه برای شبکه فاضلاب تهران در سال 86 و 87 در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به پیشرفت 27 درصدی طرح تاسیس شبکه فاضلاب شهر تهران طی 13 سال گذشته تصریح کرد: با توجه به عدم اختصاص لازم برای اجرای این پروژه (سالیانه 50 میلیارد تومان) و عقب ماندگی اجرای پروژه، اتمام احداث این شبکه به بیش از 50 سال زمان نیاز دارد.

وی کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح را 2 هزار و 650 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان تاکنون 650 میلیارد تومان پرداخت شده است و پروژه با کمبود اعتبار به میزان 2 هزار میلیارد تومان مواجه است. این در حالی است که نه تنها سال گذشته بلکه امسال نیز بر خلاف دستورهای مکرر رئیس جمهور هنوز اعتباری برای اجرای پروژه اختصاص و پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس قانون 45 درصد جمعیت شهری تهران در پایان برنامه چهارم توسعه باید تحت پوشش شبکه فاضلاب باشند، خاطرنشان کرد: 650 میلیارد تومان هزینه شده برای اجرای پروژه نیز از محل دریافت حق انشعاب و وام بانک جهانی بوده است.

وی با اشاره به نامه های محرمانه وزیر بهداشت در رابطه با آلودگی مزارع صیفی‌جات جنوب شهر تهران به فاضلاب و خطرات ناشی از آن تاکید کرد: در هر صورت به دنبال پیگیری و دریافت 50 میلیارد تومان سال 86 و 350 میلیون دلار اختصاص یافته از سوی رئیس جمهور در سفر استانی هستیم.

خادم در پاسخ به سوال محمد علی نجفی عضو کمیسیون بودجه شورای شهر تهران مبنی بر اینکه آیا ملزم کردن دولت نسبت به اختصاص بودجه برای فاضلاب تهران در حیطه اختیارات حقوقی و قانونی شورای شهر است، گفت: ارائه و تصویب این طرح به معنای ایجاد التزام برای دولت نیست. این طرح در قالب یک پیشنهاد رسمی است و چون در قالب پیشنهاد است بنابراین منعی وجود ندارد

کد خبر 35332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز