همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌های این وزارتخانه را برای جلوگیری از تدوین و انتشار مقالات تقلبی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، باقر لاریجانی در نشست خبری با بیان اینکه مجله ساینس طی 2 ماه گذشته مقاله‌ای منتشر کرده و برخی از پایان‌نامه‌ها را مورد سوال قرار داده است، گفت: گزارشی در خصوص تدوین پایان‌نامه‌ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و به این شورا ارائه می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بيان اينكه هیچ یک از محققان برجسته ايران در تخلفات اعلام شده از سوي ساينس نقشی نداشته‌اند، گفت: این تخلفات توسط سه یا چهار تن، صورت گرفته است؛ به طور مثال یک نفر 15 مقاله و نفر دیگر 12 مقاله را منتشر کرده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید دقت شود تا هیچ تخلفی صورت نگیرد، گفت: با توجه به اینکه ایران سالانه بیش از 30 هزار مقاله تولید می‌کند وجود چنین آماری درصد بالایی نیست.

لاریجانی بیان کرد: وزارت بهداشت با افرادی که در فهرست مقالات دارای تخلف بوده‌اند برخورد می‌کند و برخورد با افراد دانشگاهی و غیر دانشگاهی مسیرهای متفاوتی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاكيد بر اينكه باید برنامه‌ای اندیشیده شود تا در برخی رده‌های مختلف نیازمند تدوین مقاله نباشیم، گفت: در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی اگر عضو هیات علمی در آموزش سرآمد باشد با تایید هیات ممیزه می‌تواند ارتقاء یابد و این فرد نیاز به تدوین مقاله ندارد؛ همچنین طبق این آیین‌نامه اگر یک عضو هیات علمی خدمت بزرگ علمی ارائه کند، نیاز به تدوین مقاله ندارد و این فرد ارتقای علمی خواهد داشت.

کد خبر 353277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha