همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری سابق فرانسه در انتخابات داخلی حزب راست‌میانه جمهوری‌خواه شکست خورد. سارکوزی پس از این شکست اعلام کرد از دنیای سیاست کناره‌گیری می‌کند.

شکست سارکوزی در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان | فیون اول شد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهوری سابق فرانسه با اذعان به شکست، از فرانسوا فیون که فردی میانه‌رو است و در دور اول رای‌گیری روز یکشنبه اول شد، حمایت کرده است.

در این انتخابات فیون با کسب 44.1 درصد آرا اول شد و آلن ژوپه با به دست آوردن 28.2 درصد آرا با فیون به مرحله دوم انتخابات رفت. نیکولا سارکوزی نیز تنها با کسب 21 درصد آرا از رقابت‌ها کنار رفت.

سارکوزی در پی شکست فاحش در انتخابات درون حزبی اعلام کرد که از دنیای سیاست کناره گیری می‌کند.

آلن ژوپه هم که همانند فیون، نخست‌وزیر فرانسه بوده، در جایگاه دوم قرار گرفت. قرار است این دو نامزد یکشنبه آتی مجددا مقابل یکدیگر قرار بگیرند. برنده انتخابات داخلی حزب جمهوری‌خواه فرانسه سال آتی میلادی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

احتمالا برنده انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان میانه، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه موسوم به جبهه ملی روبرو می‌شود.

هفت کاندیدا برای کسب نمایندگی حزب جمهوریخواهان در این انتخابات رقابت کردند. انتخاب کاندیدای جمهوریخواهان برای شرکت در مبارزات ریاست جمهوری در دو مرحله صورت می‌گیرد.

 

کد خبر 353243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha