همشهری آنلاین: رئیس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، گفت: استفاده از سوخت‌های زیستی نظیر گازوئیل و بنزین سوختی آلودگی هوا را کاهش ‌می‌دهد.

استفاده از سوخت‌های زیستی آلودگی هوای تهران را کاهش می‌دهد

به گزارش مهر، میثم طباطبایی در خصوص عدم اجرایی شدن استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور، گفت: ستاد توسعه زیست فناوری زمستان سال گذشته طرح پایلوت استفاده از سوخت گازوییل زیستی را با همکاری اتوبوسرانی تهران و انجمن سوخت‌های زیستی اجرا کرد.

وی افزود: نتایج به دست آمده از این طرح پایلوت بسیار خوب و قابل توجه بود که این نتایج را به سازمان‌های ذی‌ربط ارائه کردیم؛ ولی هنوز هیچ‌گونه همکاری و یا پاسخی از سازمان‌های ذی‌ربط دریافت نکرده‌ایم و متاسفانه اراده‌ای برای اجرایی شدن این طرح در سازمان‌های متولی وجود ندارد.

به گفته طباطبایی، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی غیر از سوخت گازوییل زیستی برنامه‌های دیگری نیز برای استفاده از انواع سوخت‌های زیستی مانند الکل زیستی و گاز زیستی نیز دارد که متاسفانه به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اجرای آنها امکان‌پذیر نشده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از این سوخت‌های زیستی استفاده کرده و آلودگی‌های شهرها را کاهش داده‌اند؛ اما در سازمان‌های مرتبط تمایلی برای اجرایی شدن این طرح وجود ندارد.

رئیس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، معتقد است یکی از بهترین و موثرترین راهکارهای کاهش آلودگی هوای کشور به ویژه تهران استفاده از سوخت‌های زیستی است.

کد خبر 353173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha