همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت، مشاوره پیش از ازدواج را یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های پس از ازدواج دانست و یادآور شد: قبل از ازدواج باید مشاوره انجام شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، دكترسيد محمد هادي ايازي، در کنگره ملی مشاوره در مامایی، دستاوردها، چالش‌ها و آینده نگاری درباره نقش مهم مشاوره در تحكيم بنيان خانواده، سخن گفت.

وي افزود: متاسفانه در موضوع مشاوره پیش از ازدواج، الزام وجود ندارد در صورتی که ما معتقدیم بعد از این مشاوره باید یک کارگاه آموزشی نیز برای زوج‌های جوان گذاشته شود.

دكتر ايازي گفت: آنچه ما به آن رسیده ایم این است که مشاوره قبل از ازدواج باید حتما وجود داشته باشد زیرا عامل موثری در تحکیم روابط همسران خواهد بود و اگر مشاور احساس کرد که احیانا یکی از زوجین در این زمینه مشکل دارد،  می‌تواند موضوع را گوشزد بکند.

وی افزود : خیلی از دختران ما با مسایل دوره جوانی خود آشنا نیستند و متاسفانه این مسایل در مدارس نیز به طور کامل آموزش داده نمی‌شود. بنابراین ما طرحی با عنوان طرح نماد با مشارکت ۹ دستگاه ارایه داده ایم که در آن ما به عنوان وزارت بهداشت حق ورود به مدارس را داشته باشیم و برای پیشگیری از آسیب‌های آجتماعی جوانان، این موضوعات را در مقطع دبیرستان مطرح کنیم.

ایازی یادآور شد: البته فراهم آوردن ساز و کار اجرایی این موضوع بسیار مهم است و بدانیم که برای دختر و پسر جوان در دبیرستان چه مسایلی و به چه نحوی بیان شود.

وي افزود: جوانان ما باید با مسایل و مشکلات دوره جوانی خود آشنایی داشته باشند تا بتوانند آگاهانه از بروز آسیب‌های جدی اجتماعی جلوگیری کنند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت همچنین در مورد مشکلات بیان مسایل و مشکلات جوانان در مدارس عنوان کرد: در گذشته در خیلی موارد خطوط قرمزی را برای ما می‌گذاشتند و اجازه مطرح کردن برخی مسایل را به ما نمی‌دادند ولی خوشبختانه در چارچوب طرح نماد و توافق‌های صورت گرفته ما این مجوز را گرفته ایم که این مسایل بیان شود.

کد خبر 352923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha