سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

مستندساز جنجالی و برنده اسکار آمریکا از رهبران حزب دمکرات خواست چهره‌های محبوب مردم ازجمله تام هنکس و اوپرا وینفری را از همین امروز برای رقابت ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آماده و به مردم معرفی کنند.

سینما

به گزارش همشهري، يك هفته پس از پايان انتخابات رياست‌جمهوري و برگزيده شدن دونالد ترامپ، هنوز بسياري از چهره‌هاي سرشناس نتوانسته‌اند با واقعيت كنار بيايند و هر روز خبري تازه از واكنش اين چهره‌ها به شكست سنگين دمكرات‌ها به گوش مي‌رسد. تازه‌ترين واكنش هم متعلق به مايكل مور است كه يك‌ماه پيش از روز انتخابات با نمايش مستند «ترامپ‌لند» مخالفت جدي خود را با رئيس‌جمهور تازه آشكار كرده بود.

مور كه در دوران بوش هم با ساختن چند مستند جنجالي يكي از مخالفان سرسخت او بود، معتقد است تنها راه پيروزي دمكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري 2020 آمريكا از مسير پوپوليسم يا عوامگرايي مي‌گذرد. او در مصاحبه با CNN گفت: خلأ كنار كشيدن چهره‌هايي چون باراك اوباما و هيلاري كلينتون از رهبري حزب دمكرات بايد با حضور ستاره‌هاي سرشناس و محبوب پر شود؛ پيشنهادهاي من اوپرا و تام هنكس هستند.

مستندساز برنده اسكار و نخل طلايي كن با اشاره به اينكه جمهوريخواهان پيش‌تر اين مسير را با معرفي رونالد ريگان و آرنولد شوارتزينگر رفته و به موفقيت رسيده‌اند، افزود: چرا ما نبايد كسي را معرفي كنيم كه مردم دوستش دارند و شيفته او هستند؟ در ميان چهره‌هايي كه در انتخابات رياست‌جمهوري امسال از نامزد حزب دمكرات حمايت كردند، خيلي‌ها را مي‌شناسيم كه مي‌توانند توجه و رأي مردم را به‌خود جلب كنند.

اين در حالي است كه وينفري و هنكس هرگز از علاقه خود براي ورود به دنياي سياست و كاخ رياست‌جمهوري سخن نگفته‌اند. هر‌چند مجري مشهور آمريكايي پس از ملاقات ترامپ با اوباما در كاخ سفيد، از تغيير لحن آشكار رئيس‌جمهور آينده به نيكي ياد و اظهار اميدواري كرده بود رفتار ترامپ عوض شده باشد. در ميان مشهورترين چهره‌هايي كه تا امروز از علاقه خود براي ورود به سياست پرده برداشته‌اند، مي‌توان به ويل اسميت، آنجلينا جولي، روزان بار و البته دواين جانسن ملقب به راك اشاره كرد. در اين ميان، جولي به واسطه فعاليت‌هاي خيرخواهانه زير پرچم سازمان ملل متحد بيش از ديگران با سياست آشناست.

کد خبر 352816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha