همشهری آنلاین: معاون مشارکت‌های مردمی امداد امام خمینی (ره) با اعلام جذب ۷۳۵ میلیارد تومان در قالب مشارکت‌های مردمی در ۷ ماه نخست سال گفت هزینه‌های فقر بالاتر از میزان مشارکت‌ها است.

فقر

به گزارش ایسنا، علی محمد ذوالفقاری در نشست خبری خود ضمن بیان آنکه کمیته امداد از فروردین ماه سال گذشته دور جدیدی از خدمات رسانی را با رویکرد مدیریت اجتماعی، افزایش خدمات رسانی و سرعت در خدمت رسانی با هدف افزایش مشارکت‌های اجتماعی به منظور تسریع درمانگری فقر با مشارکت مردمی آغاز کرده است گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد اصلاح روند صندوق‌های صدقات در کل کشور بوده است به طوریکه به دنبال آن هستیم تا درآمد انفاق را با درآمد ناخالص ملی استان‌ها متناسب کنیم زیرا در برخی از استان‌ها تفاوت فاحشی وجود دارد و نشان دهنده آن است که کمیته امداد نتوانسته ثروتمندان و خیرین شهر را بشناسد و از آن کسب درآمد کند.

  • هر خانواده ایرانی روزانه 10 تومان صدقه می‌دهد

وی در ادامه ضمن بیان آنکه روزانه هر خانواده 10 تومان صدقه می‌دهند و در طرح اکرام و حامیان ماهانه 30 هزار تومان کمک می‌شود اظهار کرد: به همین دلیل به دنبال آن هستیم تا سهم انفاق را در سبد خانواده‌ها بیشتر کنیم.

  • استفاده از شبکه‌های مجازی برای جذب حامی

معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه از بهره‌مندی این نهاد از شبکه‌های مجازی و نوین جهت جذب حامی خبر داد و گفت: اکنون 100 درصد مبالغی که به امداد کمک می‌شود در جهت محرومیت زدایی در کل کشور هزینه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، ذوالفقاری در ادامه به تشریح گزارش عملکرد 7 ماهه اول سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت 163 میلیارد تومان در حوزه صدقات،‌161 میلیارد تومان در طرح اکرام محسنین، 41 میلیارد تومان در زکات نقدی و 32 میلیارد تومان در زکات غیر نقدی مشارکت مردمی و دریافت وجه داشته‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: 237 میلیارد تومان در حوزه طرح‌های برکت، تاج گل، گوشت قربانی و مناسبت‌های دیگر نیز جمع آوری شده و در حوزه فطریه، کفاره و برگزاری جشن‌ها 130 میلیارد تومان نیز مشارکت داشته‌ایم که با احتساب کمک 180 میلیارد تومانی در حوزه مشارکت‌های غیر نقدی مجموعه درآمدهای کمیته امداد در این بازه زمانی 735 میلیارد تومان بوده است.

  • هزینه‌های فقر بسیار بالاتر از میزان مشارکت‌هاست

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه افزود: هزینه‌های فقر بسیار بالاتر از میزان کمک‌ها و مشارکت‌هاست به طوریکه حضور مردم 25 درصد مجموع منابع مورد نیاز را تامین می‌کند و در سیاست‌های جدید به دنبال آن هستیم تا مشارکت‌های مردمی را افزایش داده و تکیه‌گاه را مردم قرار دهیم.

ذوالفقاری در ادامه ضمن اعلام آنکه 10 میلیون مشترک در قالب صندوق صدقات و طرح‌های اکرام و محسنین مشارکت دارند گفت: متاسفانه از ظرفیت خیرین به طور کامل استفاده نشده است و ما از کارآفرینان و خیرین به طور تخصصی توقع داریم که به کمک امداد جهت تامین مسکن، جهیزیه، خدمات درمان یا ایجاد اشتغال مددجویان جوان بیایند و در همین راستا نیز در صدد تخصصی کردن بانک‌های اطلاعاتی مددجویان و کمیته امداد هستیم.

وی همچنین در خصوص فرهنگسازی در زمینه کمک به محرومان نیز اظهار کرد: در زمینه فرهنگ نوع دوستی نیازمند فرهنگسازی در جامعه هستیم زیرا مردم آموزش‌های لازم در زمینه کاهش فقر پیدا نکرده‌اند و باید به دنبال کاهش سن خیرین در کشور باشیم که این مسئله از طریق توسعه فرهنگ نوع دوستی محقق می‌شود.

  • لزوم توجه به توزیع جغرافیایی خیریه‌ها

معاون مشارکتهای مردمی امداد امام خمینی (ره) در پایان ضمن بیان آنکه توزیع جغرافیایی خیریه‌ها و همچنین فراوانی آنها با توجه به نوع نیاز در کشور متناسب سازی نشده گفت: باید تبادل اطلاعات داشته باشیم تا یک فرد محروم از چند مرکز خیریه و نهاد حمایتی کمک دریافت نکند تا منابع حمایتی هرز نروند. این در حالیست که در حال حاضر 930 شبکه نیکوکاری در کل کشور فعال است.

کد خبر 352670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha