مدیر کل ثبت احوال استان تهران از صدور کارت شناسایی ملی ظرف مدت کمتر از یک ماه در کشور خبر داد و گفت: در صورت داشتن نواقص در کارت، قدری صدور آن طول خواهد کشید.

احمد قشمی در گفتگو با فارس افزود: 95 درصد کارت‌های ملی صادر شده از طریق پست به افراد تحویل داده می‌شود و 5 درصد باقی‌مانده برای افرادی است که نشانی آن‌ها تغییر کرده است.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران ادامه داد: کارت‌های برگشتی، یک ماه در پست نگهداری و بعد از آن به اداره ثبت احوال بازگرداننده می‌شود و شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویا سازمان مطلع شوند که کارت برگشتی آن‌ها در کدام شعبه ثبت احوال قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که تمام ایرانیان تاکنون شماره ملی خود را دریافت کرده‌اند، گفت: برای حدود 80 درصد از ایرانیان نیز کارت شناسایی ملی صادر شده است.

قشمی ادامه داد: جشن کاربردی شدن کارت شناسایی ملی در بهمن برگزار و از 22 بهمن سال جاری ارائه کارت ملی برای دریافت خدمات در کشور الزامی خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران از شهروندانی که تاکنون برای دریافت کارت شناسایی ملی خود اقدام نکرده‌اند، خواست تا هر چه سریع‌تر به مراکز ثبت احوال مراجعه و کارت ملی خود را دریافت کنند.

قشمی اضافه کرد: در حال حاضر در بانک‌ها ارائه کارت ملی الزامی نیست ولی از بهمن سال جاری الزامی خواهد شد.

به گفته مدیر کل ثبت احوال استان تهران ، در 14 استان کشور بیش از 94 درصد از واجدان شرایط کارت شناسایی ملی خود را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فقط در نیمه اول سال جاری 2 میلیون کارت شناسایی ملی در تهران صادر شده است.

به گفته مدیر کل ثبت احوال استان تهران، برای 480 هزار نفر در مهر ‌سال جاری در تهران کارت شناسایی ملی صادر شده است.

قشمی تصریح کرد: از سال 80 تا 84 هم‌، حدود 2 میلیون تهرانی تقاضای کارت شناسایی ملی کردند‌ ولی امسال میزان تقاضا بسیار افزایش یافته است.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران اظهار داشت: تعداد پیشخوان‌های پستی را افزایش داده‌ایم تا بتوانیم به نیاز شهروندان برای صدور کارت شناسایی ملی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهیم.

قشمی اضافه کرد: مدارک لازم برای دریافت کارت ملی را کپی شناسنامه، یک قطعه عکس، نشانی و کد پستی 10 رقمی عنوان کرد.

کد خبر 35262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز