دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمدرضا شجریان در فهرست پیشنهادی هیات مدیره خانه موسیقی برای دور تازه شورای عالی این نهاد قرار گرفت.

و در کنار فرهاد فخرالدینی و هوشنگ کامکار و حسن ریاحی و سه تن دیگر برای مدت چهار سال به عضویت شورای عالی خانه موسیقی درآمدند.

مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده خانه موسیقی بعد از ظهر امروز (16 آبان ماه) جهت انتخاب اعضای شورای عالی خانه موسیقی برگزار شد.

به گزارش سایت خانه موسیقی،مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده خانه موسیقی بعد از ظهر امروز (16 آبان ماه) جهت انتخاب اعضای شورای عالی خانه موسیقی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) گزارشی از نقش و عملکرد این شورا به مجمع عمومی ارائه کرد و با توجه به انتخابات اعضای این شورا در اهمیت شورای عالی خانه موسیقی و همچنین وظایف اساسنامه‌ای آن توضیحاتی داد.

پس از این سخنان و معرفی کاندیدا های عضویت در شورای عالی که از سوی هیئت مدیره به مجمع عمومی معرفی شدند رای گیری آغاز شد و سپس به ترتیب آرا محمدرضا شجریان، فرهاد فخرالدینی، محمد سریر، هوشنگ کامکار، داریوش پیرنیاکان، حسن ریاحی، داود گنجه‌ای بعنوان اعضاي شوراي عالي اين نهاد انتخاب شدند.

مطابق اساسنامه، شورای عالی خانه موسیقی بالاترين مرجع تخصصي و فني خانه موسيقي ، متشکل از هفت نفر از موسيقي دانان برجستـه، متعهد، خوش نام و فعــال در عرصـــه موسيقي و در زمينه هاي مختلف موسيقي است كه حداقل سي سال سابقه فعاليت هنري در كشور داشته و عضو خانه موسيقي باشند.


این افراد به پيشنهاد هيئت مديره و تصويب مجمع عمومي به عنوان اعضاء شوراي عالي خانه موسيقي برای یک دوره انتخاب مي شوند.

به گزارش همشهری‌آنلاین در ماده‌های ۲۳ و ۲۴ اساسنامه خانه موسیقی به چگونگی تعیین و شرح وظایف این نهاد اشاره شده است:

ماده 23) هفت نفر از موسیقی دانان برجستـه ، متعهد ، خوش نام و فعــال در عرصـــه موسیقی و در زمینه های مختلف موسیقی که حداقل سی سال سابقه فعالیت هنری در کشور داشته و عضو خانه موسیقی باشند به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی برای مدت سه سال به عنوان اعضاء اصلی و علی البدل شورای عالی خانه موسیقی که بالاترین مرجع تخصصی و فنی خانه موسیقی است انتخاب می شوند .

تبصره1: در اولین دوره انتخاب اعضاء شورای عالی خانه موسیقی ، شرط عضویت در خانه موسیقی رعایت نمی‌گردد.

تبصره 2: در صورت احراز شرایط فوق ، عضویت اعضای هیئت مدیره در شورای عالی موسیقی بلامانع می‌باشد .

23-1) جلسات شورا با حضور چهار نفر از اعضاء رسمیت خواهد یافت.
23-2) کسب حداقل چهار رای برای مصوبات شورا الزامی است.

23-3) شورای عالی خانه موسیقی درنخستین نشست ازبین خود نسبت به انتخاب رییس ، نایب رییس ،سخنگو ، دبیر و دونفر عضو علی البدل اقدام می‌نماید.

23-4) غیبت غیر موجه سه جلسه متوالی، فوت و یا بیماری صعب‌‌العلاج و سفر بیش از شش ماه هر یک از اعضاء در حکم استعفا تلقی گردیده و یکی از اعضاء علی البدل به تشخیص رییس شورا جانشین او خواهد شد.

23-5) در صورت استعفاء عزل یا فوت بیش از دو نفر از اعضاء شورا منحل اعلام و هیئت مدیره ظرف یک ماه نسبت به دعوت از مجمع عمومی فوق‌العاده و معرفی نامزدهای شورا اقدام می‌نماید.

23-6) به منظور ایجاد هماهنگی میان فعالیت‌های شورای عالی خانه موسیقی و هیئت مدیره یک نفر از اعضاء هیئت مدیره بدون حق رای در جلسات شورای عالی شرکت می‌کند.
ماده 24) وظایف شورای عالی خانه موسیقی:

24-1) بررسی و تصویب صلاحیت متقاضیان عضویت در خانه موسیقی.
24-2) بررسی و تصویب لغو عضویت اعضاء به پیشنهاد هیئت مدیره.
24-3) اعلام نظرات کارشناسی در مورد استعلام از جانب نهادهای خانه موسیقی یا مراجع دیگر.

24-4) اعلام نظرات تخصصی و راهبردی مشورتی در کلیه حوزه های موسیقی کشور.
24-5) ارائه توصیه های هنری و تخصصی به مجمع عمومی و هیئت مدیره و مدیرعامل در جهت ارتقاء کیفی فعالیت های خانه موسیقی.

کد خبر 352016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha