همشهری آنلاین: اگر تابه امروز تصورتان این بود که پنگوئن‌ها موجوداتی آرام و صلح‌جو هستند، با دیدن این تصاویر درباره آنها تجدید نظر خواهید کرد.

پنگوئن

براساس گزارش ساينس الرت، شبكه نشنال جئوگرافيك به صورت اتفاقي از نبردي خونين ميان دو پنگوئن نر تصويربرداري كرده‌است كه در آن چهره‌اي متفاوت از پنگوئن‌ها ديده مي‌شود. اين دو پنگوئن كه برسر پنگوئني ماده با يكديگر مي‌جنگند به شدت به يكديگر آسيب مي‌زنند، و البته احساسات طرفدارانشان را نيز با اين نبرد خشن جريحه‌دار مي‌كنند.

پنگوئن

اعضاي شبكه نشنال جئوگرافيك درحال تصويربرداري از گروهي از پنگوئن‌هاي ماژلاني بودند كه براي جفت‌گيري و تخم‌گذاري در شبه‌جزيره پونتا تومبو گرد هم آمده بودند. 

نبرد ميان دو پنگوئن زماني رخ داد كه يكي از پنگوئن‌هاي نر، پنگوئن نر ديگري را نزديك جفت خود ديد و به او حمله كرد و دعوا به سرعت به خشونت كشيده و دو جاندار با سرعت هشت ضربه در ثانيه با باله‌هايشان به يكديگر ضربه مي‌زدند.

پنگوئن‌ها برخلاف پرندگان كه در بال‌هاي خود داراي استخوان‌هايي توخالي هستند، داراي باله‌هايي با استخوان‌هاي سخت و توپر هستند و اين به آن معني است كه ضربه باله اين جانداران مي‌تواند بسيار سنگين باشد. اگرچه لايه چربي بدن اين جانداران از اندام‌هاي حياتي آنها نگهداري مي‌كند،‌اما بدن آنها در برابر زخم‌هاي سطحي به شدت آسيب‌پذير است و معمولا از منقارهاي خود براي ضربه زدن به چشم‌هاي رقيب استفاده مي‌كنند.

دعوا تازماني ادامه پيدا كرد كه پنگوئن مدعي رقيب خود را از خانه‌اش بيرون كرد اما در نهايت پنگوئن رقيب او را فراري داد. اين دعواي خونين ميان دو پنگوئن كه همواره از آنها به عنوان موجوداتي آرام و زيبا ياد شده‌است، ياد‌آور اين حقيقت است كه هرقدر هم كه حيواني زيبا و دوست‌داشتني به نظر بيايد، طبيعت بي‌رحم است و حيوانات وحشي به ندرت به دليل كهولت سن مي‌ميرند.

کد خبر 351902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha