همشهری‌آنلاین: سازمان عفو بین‌الملل علام کرد نیروهای کرد عراقی در اقدام تلافی‌جویانه آشکار در برابر حمله اخیر داعش، علاوه بر تخریب خانه‌های صدها عرب شهر کرکوک در شمال عراق، آنها را از شهر بیرون کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان عفو بين‌الملل تایید کرد پس از آن‌که  داعش در 21 اکتبر(30 مهر) طی چندین روز، به شهر کرکوک حمله کرد، مقام‌هاي این شهر ِ تحت کنترل کردها، خانه‌های صدها عرب عراقی را به طور وحشیانه تخریب کردند و به آنها دستور دادند تا شهر را ترک کنند.

یکی از شاهدان عینی که پدر 10 فرزند است به عفو بین‌اللمل گفت، در 25 اکتبر(چهار آبان)، چند روز پس از حمله داعش، ساکنان شهر به زور از منطقه تخلیه شدند و بولدوزها صدها خانه از جمله خانه او را تخریب کردند.

بنابر اعلام عفو بین‌الملل که از چندین مورد ضبط و توقیف کارت های شناسایی خبر داد، در میان افرادی که به زور از کرکوک و روستاهای اطراف آن تخلیه شدند حدود 250 خانواده به چشم می خورند که مجبور شده بودند به علت خشونت ها از شهر خود فرار کنند.

عفو بین‌الملل اخراج ساکنان عرب سنی کرکوک را غیر قانونی و بی رحمانه توصیف کرد و از مقام‌هاي کرد خواست هر چه سریع‌تر به این اقدام پایان دهند.

این سازمان بین المللی چنین كارهايي را یک جنایت جنگی توصیف کرد.

کد خبر 351892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha