۲ مرد که با همدستی یک زن نقشه سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهرستان سرپل‌ذهاب را عملی کرده بودند به اعدام محکوم شدند.

متهم

 آنها در جريان اين سرقت يك مأمور انتظامي را كه با دست خالي قصد دستگيري آنها را داشت به شهادت رساندند.اين سرقت هولناك شامگاه 21مرداد امسال رخ‌داد. آن روز 2مرد نقابدار وارد مغازه طلافروشي در شهرستان سرپل ذهاب شدند و با سلاحي كه در دست داشتند شروع به تهديد مرد طلافروش كردند.

آنها وقتي با مقاومت اين مرد روبه‌رو شدند شروع به تيراندازي كردند كه يكي از گلوله‌ها به مرد طلافروش اصابت كرد و باعث مجروح شدن او شد. دزدان به سرعت شروع به سرقت طلاها كردند و پس از آن قصد فرار داشتند كه مردي را مقابل خود ديدند. اين مرد مامورنيروي انتظامي شاغل در يكي ديگر از شهرهاي استان به‌نام احمد محمدي بود كه آن روز بي‌آنكه سلاح همراه خود داشته باشد در حال عبور از محل حادثه بود كه با شنيدن صداي گلوله توجه‌اش جلب و متوجه فرار دزدان از طلافروشي شده بود. مأمور فداكار قصد داشت با دست خالي مانع فرار دزدان شود اما آنها بي‌رحمانه به او شليك كردند و وي را به شهادت رساندند. آنها سپس همراه با زني كه همدست آنها بود، سوار بر موتورسيكلت از محل گريختند.

به‌دنبال اين سرقت خونين، صاحب طلافروشي به بيمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. پيكر بي‌جان مأمور پليس نيز پس از انتقال به پزشكي قانوني براي خاكسپاري به خانواده‌اش تحويل داده شد. همزمان با فرار دزدان، كارآگاهان پليس آگاهي استان كرمانشاه تحقيقات گسترده براي شناسايي و دستگيري سارقان مسلح را شروع كردند. آنها مي‌دانستند كه دزدان از قبل اين طلافروشي را زيرنظر گرفته بودند و به همين دليل به بازبيني تصاوير ضبط شده در دوربين مداربسته مغازه‌هاي طلافروشي و مغازه‌هاي اطراف پرداختند تا اينكه موفق شدند تصاويري از موتورسيكلت سارقان به‌دست آورند.

با شناسايي موتور و ردگيري‌هاي انجام شده مأموران موفق شدند 2نفر از سارقان را شناسايي كنند. آنها زن و مردي بودند كه در مخفيگاهشان به محاصره پليس درآمدند و دستگير شدند. با كشف حدود 3كيلو طلا در مخفيگاه متهمان، هر دوي آنها در بازجويي به شركت در سرقت و به شهادت رساندن مأمور پليس اعتراف كردند و با اطلاعاتي كه در اختيار پليس قرار داده بودند، سومين عضو باند نيز در كمتر از 72ساعت پس از سرقت دستگير شد.

پس از دستگيري سارقان و اعتراف آنها به سرقت و شليك مرگبار، با توجه به حساسيت پرونده، رسيدگي ويژه به اين پرونده شروع شد و متهمان با حضور در محل حادثه به بازسازي صحنه سرقت پرداختند. محمدرضا عدالتخواه رئيس‌كل دادگستري كرمانشاه گفت: اين پرونده در كمتر از 3‌ماه به‌صورت خارج از نوبت و فوق العاده مورد رسيدگي قرار گرفت و احكام 3عامل اين پرونده صادر شد. به گفته وي براساس اين حكم، 2نفر از متهمان به اعدام و يك نفر نيز به حبس طويل‌المدت محكوم شدند.

کد خبر 351573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha