همشهری آنلاین: محققان موفق به کشف محرکی شده اند که سلول‌های سرطانی سینه را تهاجمی‌تر می‌کند، این یافته زمینه را برای ابداع درمان‌های هدفمند سرطان سینه فراهم می‌کند.

سرطان سینه

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه ملی سنگاپور در مطالعه ای که در مجله Antioxidants & Redox Signaling منتشر شد، آنزیم منگنز سوپراکسید دیسموتاز یا MnSOD را عامل رفتار تهاجمی سلول‌های سرطانی سینه عنوان و اعلام کردند که یافته‌های این مطالعه فرصت‌هایی را برای ابداع بالقوه درمان‌های جدید سرطان سینه ایجاد می‌کند.

در این مطالعه نقش محوری MnSOD در تهاجم سلول سرطان سینه از جمله تشکیل تومورهای ثانویه مشخص شد. این آنزیم به ویژه در سرطان سینه سه گانه منفی فعال است.

اما شازیب پروایز،  استاد دانشگاه ملی سنگاپور در یک بیانیه اطلاعاتی گفت: مطالعه ما مکانیسم جدیدی برای بهره برداری از نقاط ضعف تومور سرطانی ارائه می‌دهد و نتایج بالقوه ای برای طراحی درمان‌های هدفمند علیه سرطان تهاجمی سینه دارد.

محققان در جریان مطالعه متوجه شدند که در صورت قرار دادن تومورها در معرض پروتیین MnSOD که به طور مصنوعی افزایش یافته بود، از تعداد تومورهای تهاجمی که تهاجمی‌تر شدند، کاسته شد.

محققان در نتیجه‌گیری از این مطالعه عنوان کردند که سطوح آنزیم یاد شده رفتارهای تومور را تعیین می‌کند و کشف این خصیصه می‌تواند برای مبارزه با این بیماری مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 351550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha