جزئیات تازه از مرگ خانواده پزشک تبریزی نشان می‌دهد که همسر و مادربزرگ او بر اثر خوردن غذای آلوده به سم فسفین(قرص برنج) به قتل رسیده‌اند.

حوادث

اين در حالي است كه خريدار اين غذاها كسي نبوده جز پزشك جوان و او تنها متهم اين پرونده است.پرونده مرگ اعضاي خانواده پزشك تبريزي كه به‌واسطه نسخه‌هاي خوش‌خط و خيرخواهانه‌اش معروف شده بود اين روزها يكي از معماهاي جنايي بود كه پيش روي كارآگاهان اداره آگاهي تبريز قرار گرفته بود.

اين در حالي است كه همه شواهد به‌دست آمده از اين حكايت دارد كه پزشك جوان عامل اين جنايت بوده است. خليل الهي، دادستان تبريز درباره آخرين جزئيات پرونده به همشهري مي‌گويد: «براساس نظريه پزشكي قانوني علت فوت دو نفر از اعضاي خانواده اين پزشك مسموميت با سم فسفين بوده و در بررسي غذاها نيز اين نوع سم كشف شده است.»

درحالي‌كه اين پزشك مدعي بود خانواده‌اش بر اثر خوردن غذاي نذري جان باخته‌اند اما در تحقيقات معلوم شد كه غذاها نذري نبوده و از رستوراني در تبريز خريداري شده بود. مأموران با بررسي دوربين‌هاي مداربسته رستوران و تصاوير به‌دست آمده متوجه شدند كه خريدار غذاها كسي نبوده جز پزشك جوان. او پس از ورود به رستوران اقدام به خريد غذا كرده و از آنجا خارج شده بود.

به اين ترتيب پزشك جوان بازداشت شد و در ادامه سرنخ‌هايي به‌دست آمد كه نشان مي‌داد او دست به اين جنايت زده است. حال آنكه تحقيقات بيشتر نشان مي‌دهد كه وي با خانواده‌اش هيچ مشكلي نداشته و بررسي‌هاي پليس براي مشخص شدن انگيزه او ادامه دارد. به گفته دادستان تبريز، پزشك جوان تنها متهم اين پرونده است و كسي جز او در اين پرونده متهم نيست. اين در حالي است كه در بررسي سوابق كاري و تحصيلي وي مشخص شد كه او يك پزشك عمومي است كه در سال‌هاي اخير فارغ التحصيل شده و شهرت خاصي ندارد.

عمده فعاليت وي نيز در خانه سلامت يكي از محلات تبريز بوده كه توسط دانشگاه علوم پزشكي تبريز به بخش خصوصي واگذار شده است. وي در رابطه با ادعاي مطرح شده مبني بر خير بودن اين پزشك نيز افزود: اگر مبناي اين موضوع انتشار يك نسخه پزشكي در فضاي مجازي باشد، بايد گفت كه اين موضوع در تحقيقات به اثبات نرسيده است. در نسخه انتشار يافته از اين پزشك در فضاي مجازي، به داروخانه توصيه شده كه وجه داروها را از بيمار دريافت نكند و اين درحالي است كه اصل بودن اين نسخه و اينكه شخصي به واسطه توصيه اين پزشك از پرداخت هزينه داروها معاف شده باشد در تحقيقات به اثبات نرسيده است.

به گفته خليل الهي، اساسا موضوع مسموميت قربانيان با غذاي نذري در اين پرونده صد درصد منتفي است و متهم نيز اعتراف كرده كه غذاها نذري نبوده. به گفته وي، ابعاد ديگر اين پرونده در چند روز آينده و از سوي دستگاه قضايي اين استان منتشر خواهد شد. براساس اين گزارش روز شنبه (١٧ مهر) خبر رسيد كه 5 عضو خانواده پزشك تبريزي شامل همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ او با خوردن غذاي نذري آلوده دچار تنگي نفس شده‌اند و همسر و مادربزرگ وي پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 351223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha