مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در رابطه با احداث اتوبان شهید شوشتری گفت: با توجه به پیگیری‌های محیط زیست استان تهران در حال حاضر هیچ کاری در منطقه صورت نمی‌گیرد و پروژه کاملا متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، ناصر مهردادی با بیان اینکه شهید شوشتری می‌تواند حجم ترافیک استان تهران را کاهش دهد، گفت: بر اساس اینکه نزدیک به 9 کیلومتر از این آزادراه از منطقه حفاظت شده جاجرود، خجیر و سرخه حصار می‌گذرد نگرانی‌هایی را از لحاظ زیست محیطی دارد.

مهردادی با بیان اینکه شهرداری گزارش‌هایی مبنی بر ارزیابی‌های زیست محیطی ارائه داده است بیان کرد: محیط زیست در جلساتی که با شهرداری داشته است مخالفت خود را اعلام کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: یکی از راهکارهایی که شهرداری برای احداث این اتوبان پیشنهاد داده است عبور این منطقه از داخل تونل است. وقتی آزادراه در دو باند 12 متری قرار است اجرا شود و 24 متر عرض آزادراه است مشکلات ویژه‌ای را برای محیط زیست از جمله کریدور رفت و آمد حیات وحش دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه قطع درختان و کریدور حیات وحش وجود دارد دنبال طرحی هستیم که این آزادراه از داخل تونل عبور کند ولی در حال حاضر طرحی از نظر کنترل مسائل زیست محیطی به ما ارائه نکرده‌اند.

مهردادی گفت: اگر این آزادراه از داخل تونل عبور کند به جای 9 کیلومتر، پنج کیلومتر از سطح جنگل از داخل اتوبان عبور می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: این آزادراه به هیچ عنوان نباید از سطح جنگل عبور کند، ضمن اینکه مسئله آلودگی صوتی نیز مطرح است. بنابراین باید طرحی در اختیار داشته باشیم که از نگرانی‌های زیست محیطی بکاهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه همچنین درباره بوی بد فرودگاه "امام خمینی (ره)" گفت: طی سال‌های گذشته تمهیدات لازم برای جانمایی واحدهای صنعتی و بخش‌های خدماتی را نداشته‌ایم و الان با بروز مشکلات این چنینی روبرو هستیم.

مهردادی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته نیروهای بیشتری را برای بررسی وضعیت بوی بد فرودگاه "امام خمینی(ره)" به کار گرفته‌ایم، تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم که منشاء بخشی از این بو مربوط به شهرستان ری و بخشی نیز اسلامشهر است.

وی ادامه داد: 52 درصد منشاء بوی بد فرودگاه امام خمینی(ره) به شهرستان اسلامشهر و 48 درصد به شهرستان ری مربوط می‌شود و در شش ماه دوم سال بیشترین بو ناشی از شهرستان اسلامشهر و در شش ماه اول سال مربوط به شهرستان ری است.

مهردادی با اشاره به اینکه خود فرودگاه نیز می‌تواند کانون این بوی بد باشد، گفت: سیستم تصفیه فاضلاب فرودگاه به لحاظ فنی مشکل دارد همچنین بین پنج تا شش تن زباله در خود فرودگاه تولید می‌شود که وضعیت ساماندهی آنها را باید بررسی کرد.

وی با بیان اینکه در پایش‌های شبانه مسائل زیست محیطی را پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: در بعضی نقاط استان مشاهده می‌شود که زباله سوزها زباله را می‌سوزانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مختلف مشکلات زیست محیطی را مدیریت کنیم.

کد خبر 350999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha