همشهری آنلاین: اولین روز از دوازدهمین دوره رقابت‌های کشتی قهرمانی دانشجویان جهان با شروع طوفانی کاروان دانشجویان کشورمان به اتمام رسید و آزادکاران ایران موفق به کسب ۳ نشان طلا و ۱ برنز شدند.

سکوی قهرمانی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، روز سه‌شنبه چهارم آبان ماه و در اولین روز از پيكارهاي کشتی قهرمانی دانشجویان جهان در کروم ترکیه، نمایندگان ایران در چهار وزن در بخش کشتی آزاد به روی تشک رفتند که حاصل تلاش آنها کسب سه مدال طلا و یک مدال برنز بود.

در این روز از بین چهار نماینده ایران سه نفر با برتری برابر رقبای خود به فینال مسابقات راه یافتند و یک کشتی‌گیر دیگر ایران در دیدار رده‌بندی رقابت کرد.

در وزن 57 کیلوگرم یونس سرمستی به ترتیب نمایندگانی از کشورهای کانادا، روسیه و قزاقستان را برد و به فینال مسابقات رسید. سرمرستی برای کسب نشان طلا در فینال با احمت پکر؛ قهرمان جوانان جهان از ترکیه روبرو شد و با ضربه فنی این کشتی‌گیر اولین مدال طلای کاروان دانشجویان را کسب کرد.

رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم در گروه خود با ورزشکارانی از کشورهای قزاقستان، فنلاند و ترکیه روبرو شد و با شکست هر سه نفر وبه ديدار نهيي رسید. رضا افضلی در فینال این بازی‌ها با امیل برنارسزیک از لهستان مسابقه داد و توانست با ضربه فنی کشتی‌گیر اروپا به مدال طلا دست یابد.

امیر محمدی، دیگر نماینده ایران در وزن 97 کیلوگرم ابتدا نماینده بلاروس را شکست داد و در دور دوم نماینده مولداوی را ضربه فنی کرد. محمدی با کسب این پیروزی به فینال راه یافت. کشتی‌گیر شایسته ایران در فینال با گورام چرتکویف روس روبرو شد و با شکست این حریف سومین نشان طلای ایران را در اولین روز رقابت‌ها بر گردن آویخت.

میثم حیدری، کشتی‌گیر آزادکار وزن 65 کیلوگرم ایران در اولین مبارزه خود نماینده مجارستان را شکست داد، اما در دیدار دوم به کشتی‌گیری از قزاقستان باخت تا برای کسب نشان برنز مسابقات خود را ادامه دهد. حیدری نیز در دیدار رده‌بندی با سرگلی بابسزکی از مجارستان روبرو شد و با نتیجه 10 بر 0 رقیب خود را ضربه فنی کرد و نشان برنز را از آن خود کرد.

دوازدهمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی دانشجویان جهان از چهارم تا نهم آبان ماه در کروم ترکیه پیگیری می‌شود.

 

کد خبر 350677

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha