چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «پرداخت معوقات فرهنگیان تا ۴۵روز آینده شروع می‌شود.»

اين در حالي است كه وي مرداد‌ماه در اجلاس رؤساي مناطق آموزش و پرورش اعلام كرد كه پاداش پايان خدمت بازنشستگان سال 93 شهريور پرداخت مي‌شود.

سيدمحمد بطحايي كه پس از بركناري علي‌اصغر فاني به سرپرستي اين وزارتخانه منصوب شده اين معوقات را شامل حق‌التدريس‌ها، حق‌الزحمه برگزاري امتحانات، بدهي پيشين به برخي شركت‌هاي بيمه‌اي و همچنين پاداش پايان خدمت بازنشستگان سال 94 برشمرده و وعده داده كه به مرور پرداخت‌خواهد شد. وي هيچ اشاره‌اي به 3هزار نفر از بازنشستگان سال 93 كه هنوز پاداش پايان خدمت خود را نگرفته‌اند، نكرد. او همچنين گويا حق‌الزحمه انتخابات مجلس در اسفند 94 را فراموش كرده و تنها گفته است: «با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارايي مقرر شده اوراق خزانه را دريافت كنيم و به وسيله 2بانك عامل كه دولت معرفي مي‌كند اين اوراق نقد شود تا معوقات را بپردازيم.» البته اوايل مهر نيز مديركل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش همين وعده را به همشهري داده بود ولي تاكنون اجرايي نشده ‌است.

  • اذهان معلمان را مشوش نكنيد

بطحايي كه چند سالي است نايب‌رئيس هيأت امناي صندوق ذخيره فرهنگيان نيز هست روز گذشته در حاشيه مراسم نمادين المپياد ورزشي درون مدرسه‌اي در پاسخ به پرسشي درباره بازداشت‌هاي اخير در اين صندوق و نگراني و ناراحتي معلمان از تخلفات اعضاي آن تصريح كرد: مشكلاتي در اين صندوق وجود داشته و دارد كه مقامات قضايي با جديت اين موضوع را پيگيري مي‌كنند. از ورود قوه قضاييه به اين موضوع خوشحال هستيم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه اعلام اعداد و ارقام درباره ميزان تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان فقط اذهان معلمان را مشوش و نگران مي‌كند و تأثير ديگري ندارد، افزود: سير قضايي اين پرونده به خوبي پيش مي‌رود و نمايندگان مجلس هم طرح تحقيق و تفحص از اين صندوق را تصويب كرده‌اند. او بعد هم اظهار اميدواري كرد كه واقعيات آنطور كه بوده روشن شود تا نگراني معلمان رفع شود.

  • چرا شير به مدرسه نرفت؟

شير كه همواره در چند سال اخير برخلاف وعده‌هاي مسئولان با تأخير به دانش‌آموزان رسيده، امسال هم هنوز به مدارس نرفته ‌است. بطحايي در اين‌باره گفت: اين تأخير به‌علت ابلاغ نشدن اعتبارات است و اميدواريم ظرف 2هفته آينده تخصيص بودجه انجام و قرارداد عملياتي شود.

کد خبر 350653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha