همشهری آنلاین: معاون سازمان حج و زیارت گفت: دفاتر پستی و ۲هزار و ۳۰۰ دفتر زیارتی سراسر کشور، کار ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح را انجام می دهند.

به گزارش ايرنا، حمید محمدی در اين باره افزود: سامانه سماح (سامانه ثبت نام زیارت اربعین) علاوه بر صرفه جویی در هزینه رفت و برگشت و طی مسیرهای اضافی در سطح شهر و اتلاف وقت، مکان امنی است که تمام امورات مربوط به زائران اربعین در آن انجام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت هزینه های بیمه، عوارض خروج، صدور ویزا و دیگر اعمال مورد نیاز زائران در این سامانه با استفاده از رمز دوم عابر بانک به راحتی قابل انجام است.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود 100 هزار ویزا از طریق این سامانه برای ثبت نام کنندگان که مراحل قانونی خود را به درستی به انجام رسانده اند صادر شده است و این روند تا پایان تمام ثبت نام شده ها ادامه خواهد داشت.

**وعده ویزای ارزان و کلاهبرداری از متقاضیان

معاون سازمان حج و زیارت همچنین تاکید کرد: مشتاقان حضور در آیین اربعین حسینی مراقب ترفندهای کلاهبرداران باشند؛ چرا که کلاهبرداران، وعده هایی از قبیل ویزای ارزان قیمت را به متقاضیان می دهند.

وی، اظهار داشت: طی چند روز گذشته تاکنون اعضای یکی از کاروان های به دام افتاده یکی از شرکت های کلاهبردار به دلیل صدور ویزای جعلی مجبور به بازگشت از شهر مقدس نجف اشرف به ایران شد.

وی خاطر نشان کرد: عده ای نیز که از همین طریق اما به صورت انفرادی اقدام به سفر به عتبات عالیات کرده بودند به دلیل جعلی بودن روادید، گرفتار مسایل قانونی کشور عراق شده اند.

معاون سازمان حج و زیارت از مردم خواست مراقب انواع ترفندهای کلاهبرداری باشند و برای ثبت نام، تنها با مراجعه به دفاتر زیارتی این سازمان یا دفاتر پستی و یا با ورود به سامانه سماح اقدام به نام نویسی کنند.

کد خبر 350547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha