دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از چاپ ۵۰ هزار بروشور فارسی و انگلیسی با هدف معرفی مجموعه تخت‌جمشید و همچنین آغاز ساماندهی ورودیِ این محوطه جهانی خبر داد.

میراث

به گزارش ایسنا، «مسعود رضایی‌منفرد» با اعلام این خبر گفت: با توجه به مسافرپذیر بودن اماکن تاریخی «تخت جمشید»، «نقش رستم»، موزه «تخت جمشید»، «شهر استخر» و «نقش رجب» و استقبال پرشمار گردشگران داخلی و خارجی، برای خدمات‌رسانی مناسب به بازدیدکنندگان بروشور دو زبانه معرفی محوطه‌های تاریخی یاد شده  با همکاری بخش خصوصی چاپ و آماده توزیع بین گردشگران است.

وی افزود: همچنین طرح ساماندهی محوطه ورودی مجموعه تخت جمشید آغاز شده که این طرح با هدف ارتقاء حریم منظری و زیباسازی سازگار با شأن محیط تاریخی و ایجاد چشم‌اندازی مطلوب برای گردشگران، پایه‌ریزی کارشناسانه شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید همچنین در نشست غرفه‌داران و پیمانکاران بخش خصوص مجموعه‌ جهانی تخت‌جمشید، اظهار کرد: تلاش داریم تا با ارائه طرح ساماندهی و ارتقاء خدمات فرهنگی، بهداشتی و نیز برنامه‌ریزی مناسب، خدمات شایسته‌ای را به گردشگرانی که تخت جمشید و پارسه را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند، ارائه کنیم.

«رضایی منفرد» در ادامه از ساماندهی و افزایش سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی برای رفاه حال گردشگران ایرانی و خارجی خبر داد و افزود: طرح نظارت تأسیسات گردشگری درباره‌ی ممنوعیت گران‌فروشی و الزام پیمانکاران به نصب بنر قیمت‌ها، پخش موسیقی متعارف با رعایت موازین محوطه تاریخی به دور از هرگونه آلودگی صوتی و رعایت حال گردشگران، توجه بیش از پیش به نظافت مطلوب سرویس های بهداشتی، در دستور کار قرار داشته است.

به گفته‌ی او، تیم نظارتی و برنامه‌ریزی مجموعه آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت گردشگران از تخلفات احتمالی صورت گرفته در مجموعه است که در این زمینه فرم‌های نظرخواهی به منظور رسیدگی به حقوق گردشگران در اختیار آنان قرار می‌گیرد و مستقیماً از سوی مدیر مجموعه دنبال می‌شود.

کد خبر 350451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha