دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: باوجود وعده معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تکرار نشدن تأخیر در واریز حقوق فرهنگیان، پرداخت حقوق مهر‌ماه فرهنگیان در برخی استان‌ها با ۲روز تأخیر همراه بوده و در برخی استان‌ها هنوز واریز نشده است.

حقوق فرهنگیان دیر پرداخت شد

اين تأخير، موجي از نگراني را بين معلمان درباره تكرار دوباره آن ايجاد كرده است؛اين نگراني زماني تشديد مي‌شود كه مسئولان وزارت آموزش و پرورش حاضر نيستند درباره چرايي اين تأخير توضيح بدهند. يكي از فرهنگيان شهر تهران در اين‌باره به همشهري مي‌گويد: «حقوق ما بعدازظهر امروز(دوم آبان) پرداخت شد و انگار همه مسئولان به‌دنبال تعيين وزير هستند.» يك خانم معلم از اصفهان هم مشكلش را اينطور مطرح مي‌كند: «‌ معلمان اصفهاني هنوز حقوق دريافت نكرده‌اند ولي همكاران ما در استان هرمزگان يا تهران ديروز(يكشنبه دوم آبان) حقوق‌شان را دريافت كردند.» صالحي، يكي ديگر از معلمان پايتخت است كه ضمن انتقاد از وضع موجود مي‌گويد:«چرا بايد در همه مسائل رفاهي و حقوقي فرهنگيان در آخرين اولويت باشند؟ درحالي‌كه بسياري از دستگاه‌ها از شمول قانون مديريت خدمات كشوري خارج مي‌شوند، آموزش و پرورش تازه مي‌خواهد اين قانون را با تغيير نام و به اسم رتبه‌بندي معلمان اجرا كند.» او اين پرسش را خطاب به رئيس‌جمهور مي‌كند:«تدبير شما براي حل مشكلات آموزش و پرورش چيست؟ آيا با رفتن فاني و آمدن فرد ديگري مشكل حل مي‌شود؟ چرا حقوق مهر با گذشت چند روز از آبان پرداخت مي‌شود؟»

  • سكوت مسئولان آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش كه هفته گذشته وزيرش بركنار شده، حال‌ و روز خوشي ندارد و اين موضوع اكنون نمايان‌تر شده‌است. البته معاون پشتيباني و توسعه مديريت اين وزارتخانه از سوي رئيس‌جمهور به‌عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب شده ‌است. خبرنگار همشهري براي پيگيري موضوع با مديركل بودجه و تشكيلات وزارتخانه بارها تماس گرفت و «الان در جلسه هستم» تنها پاسخي بود كه دريافت كرد. اين در حالي است كه وزارت اقتصاد حقوق كاركنان وزارت آموزش و پرورش را از بودجه اين وزارتخانه كسر مي‌كند و هر آنچه باقي ماند در طول سال مالي به اين دستگاه تخصيص داده مي‌شود.

  • تجربه تأخير

حقوق خرداد امسال فرهنگيان نيز با چند روز تأخير پرداخت شد كه معاون پشتيباني وزارت آموزش و پرورش درباره تأخير اينگونه توضيح داد:«ما حقوق فرهنگيان را به‌حساب استان‌ها واريز كرديم و به‌تدريج در حال پرداخت حقوق هستند.» البته تير امسال پس از پرداخت با تأخير حقوق خرداد فرهنگيان، ‌سيدمحمد بطحايي، معاون پشتيباني وزارت آموزش و پرورش وعده داد كه «با تأمين بودجه اين مشكل پيش نخواهد آمد.» پيش‌تر نيز حقوق فرهنگيان با تأخير پرداخت شده كه ارديبهشت امسال روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش آن را اينگونه توجيه كرد: «اعتبارات حقوق و مزاياي كاركنان دولت توسط سازمان مديريت به خزانه ابلاغ و خزانه به دستگاه‌ها مي‌دهد. در سال 94دولت در تأمين منابع با مشكلات جدي مواجه بود چون اعتبارات همه دستگاه‌هاي دولتي همزمان از طريق سازمان مديريت و خزانه پرداخت مي‌شود.»

  • وعده براي پرداخت حقوق‌ها تا امروز

خبرگزاري تسنيم به نقل از آموزش‌ و پرورش نوشت حقوق مهر‌ماه فرهنگيان تا امروز (دوشنبه) به‌حساب آنها واريز خواهد شد. اين خبرگزاري بدون اعلام منبع اين خبر نوشت كه اين مشكل در مهر‌ماه به‌دليل صدور ابلاغ معلمان رخ داده است و مربوط به تأخير در ارسال سند حقوق ماه گذشته مي‌شود.

کد خبر 350389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha