مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

تعدادی از اعضای شورای شهر تهران به شایعه منتشره از سوی یک عضو شورا در مورد مرکز درمانی مغز و اعصاب پروفسور مجید سمیعی در منطقه۲۲، واکنش نشان دادند و نسبت به آن انتقاد کردند.

 شورای شهر اعتبار مالی مورد نیاز اربعین  حسینی را تصویب کرد

ازجمله پرويز سروري كه رياست كميسيون نظارت و حقوقي شورا را برعهده دارد، خطاب به رحمت‌الله حافظي، گفت: «آبروي مومن از خون او مهم‌تر است. چطور اجازه مي‌دهيم كه در فضاي عمومي جامعه، مطلبي را طرح كنيم كه شايد يك‌درصد درست نباشد.» سروري با اشاره به شخصيت علمي و برجسته پروفسور سميعي گفت:

«در چنين شرايطي هر كدام‌مان وظيفه داريم پاي كار بياييم، ولي به جاي اين كار با حرف‌هاي غيرمسجل اعتماد مردم را كه سرمايه ملي ما‌ست ‌خدشه‌دار مي‌كنيم.» به‌گفته وي زمين بيمارستان پروفسور سميعي كه با كمك خيريه امام رضا(ع) آماده‌سازي‌اش مراحل پاياني را پشت‌سر مي‌گذارد، كاربري‌ درماني‌ دارد. در ادامه معصومه آباد هم گفت:

«اين بيمارستان در ابتدا قرار بود با خانم فائزه هاشمي براي داير كردن مكان درماني براي بيماري‌هاي خاص تهاتر شود اما بعد از كارشناسي، وي پيشنهاد شورا براي تهاتر را رد كرد.» به‌گفته وي با آمدن پروفسور سميعي به ايران، اين پيشنهاد در شورا مطرح شد و همين زمين با احتساب 15درصد افزايش قيمت نه به شخص بلكه به خيريه‌اي به نام امام رضا(ع) فروخته شد. آباد افزود:

«شورا نيز پيشنهاد داد يكي از اعضاي شورا در اين خيريه حضور داشته باشد كه قرعه به نام من افتاد.» وي تأكيد كرد كه نام‌آوردن‌ همسر آقاي شهردار كه در آنجا سهامدار نيست كار پسنديده‌اي به شمار نمي‌آيد. همچنين احمد دنيامالي نيز در اين رابطه گفت: «خواسته من اين است مطالبي را كه مطرح مي‌كنيد به شكلي اصلاح كنيد چراكه ما نبايد با آبروي هيچ فردي بازي كنيم تا مبادا مردم به ما و يا خداي ناكرده به نظام بدبين شوند.»

پيش‌بيني مي‌شود، امسال تعداد زائران اربعين كربلا نسبت به سال گذشته 30درصد افزايش يابد. بر همين اساس اعضاي شوراي شهر تهران طي مصوبه‌اي، تصميم گرفتند مبلغ 5ميليارد تومان به‌عنوان كمك‌هزينه مراسم اربعين امسال از سوي مديريت شهري تهران درنظر گرفته شود تا خدمات‌رساني در حوزه حمل‌ونقل، تغذيه، فرهنگي، اسكان، ايمني، جمع‌آوري زباله و... در نجف و كربلا و در طول مسير زائران ارائه شود.

البته اينطور كه عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيز گفت شهرداري مي‌تواند ضمن اعتبار مذكور كمك‌هاي مردمي و خيرين را هم جذب كند. به‌گفته وي تخصيص اعتبار درنظر گرفته شده با نظارت و مديريت معاونت خدمات شهري شهرداري تهران انجام مي‌شود و گزارش اقدامات صورت گرفته بايد ظرف مدت 3ماه به شورا ارائه شود. گفتني است كه محسن پيرهادي و رحمت‌الله حافظي نيز براي‌ نظارت بر اجراي اين مصوبه توسط اعضاي شوراي شهر انتخاب شدند.

  • كنترل هوشمند چراغ‌هاي راهنمايي

سردار تيمور حسيني، رئيس پليس راهور تهران بزرگ هم ازجمله مهمانان صحن غيرعلني ديروز شوراي شهر تهران بود تا در حضور وي گزارش‌هايي درباره اداره راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ براي سال منتهي به 1392ارائه شود. اين‌طور كه عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه گفت: براي سال92 بودجه‌اي به مبلغ 46ميليارد تومان با تصويب شوراي شهر تهران شامل هزينه‌هاي جاري و عمراني براي پليس راهور تهران ديده شد كه براي نخستين‌بار گزارش حسابرسي آن در شوراي اسلامي شهر تهران مطرح و قرائت مي‌شود. به‌گفته وي ارائه چنين گزارشي نشان از شفافيت در اين حوزه دارد.

پس از دبير، برخي اعضاي شورا هم نظرات خود را درخصوص گزارش اعلام كردند. رضا تقي‌پور‌‌ بر ضرورت نقش مهم پليس در اجراي طرح كاهش و برخورد پليس با خودروهاي فاقد معاينه فني تأكيد كرد. احمد دنيا‌مالي هم با بيان اينكه در تبصره‌هاي قانوني از پليس درخواست كرده‌اند تا يكسري اطلاعات ‌در اختيارشان بگذارد، گفت: «به‌عنوان نمونه مي‌توان به رقم دقيق خودروها و موتورسيكلت‌هاي ترددي در تهران اشاره كرد چراكه ما هنوز نمي‌دانيم رقم دقيق موتورسيكلت‌هاي در حال تردد در شهر تهران چه تعداد است.»

محسن سرخو ديگر عضو شورا هم تقاضا كرد از ميزان بودجه‌اي كه براي كمك به پليس راهور داده مي‌شود حتما بخشي براي امور رفاهي كاركنانش صرف شود. در ادامه سردار حسيني با حضور پشت تريبون شورا به موضوع زمان‌بندي چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي در چهارراه‌ها اشاره كرد و گفت: «سيستم‌هاي چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي در بيشتر اماكن تهران به‌صورت كنترل از مركز و به‌صورت ديجيتال و براساس ميزان ترافيك صورت مي‌پذيرد و تمام تلاش بر اين است كه ديگر به‌صورت دستي تغيير نكند.» وي در ادامه در رابطه با طرح كاهش نيز اعلام كرد كه اعمال قانون درخصوص خودروهاي فاقد معاينه فني شروع شده و در حال اشاعه آن به كل سطح شهر است.

  • گزارش حسابرسي 2منطقه در شورا

در دويست و نود و نهمين جلسه شوراي شهر تهران گزارش حسابرسي مناطق 17و20 نيز مورد بررسي قرار گرفت. در اين بين عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه هنگام بررسي گزارش حسابرسي منطقه 17ضمن بيان موارد و اشكالات وارده به برخي از بندها ازجمله بند‌هاي 1-4و 1-7 خواستار اصلاح و ارسال پاسخ مكتوب توسط شهردار منطقه17 شد.

به‌گفته وي عدم‌رعايت ماده33 آيين‌نامه مالي شهرداري‌ها و عدم‌تعيين تكليف پروژه مجموعه ورزشي و تجاري امام رضا (رضوان) ازجمله اشكالات وارده بوده است. دبير همچنين با اشاره به گزارش حسابرسي منطقه20 ضمن مطرح كردن موارد و اشكالات وارده‌، در گزارش حسابرس منتخب شوراي اسلامي شهر تهران به برخي از بند‌ها ازجمله بند‌هاي 2-5و 1-3 (هزينه نمودن بدون داشتن رديف بودجه مصوب)، بند 1-5 (اصلاح سيستم انبارگرداني منطقه) اشاره داشت و خواستار اصلاح موارد و ارسال پاسخ كتبي توسط شهردار منطقه20 شد.

وي در پايان از شهردار تهران خواست تا با ذي‌حسابان مناطق و سازمان‌ها، جلسه مستمر داشته باشد تا به‌واسطه اين جلسات و پيگيري‌هاي لازم، بندهاي گزارش كاهش يابد. ‌در ادامه احمد حكيمي‌پور بر ضرورت نتيجه‌بخش كردن گزارش‌هاي حسابرسي و محسن سرخو، براي‌ اصلاح نواقص مغايرت‌ها يا تخلفات تأكيد كردند. محمد سالاري، عضو شوراي اسلامي شهر تهران هم خواستار اصلاح موضوعات مرتبط با نرم‌افزارهاي ثبت مالي و همچنين سيستم بيمه و ماليات در شهرداري تهران شد.

سپس ناصر اماني، معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري شهر تهران كه در جلسه حضور داشت، در پاسخ به اين موضوعات گفت: «مشكلات نرم‌افزاري‌اي كه در سيستم مالي و حسابداري شهرداري تهران در گذشته وجود داشت امروز برطرف شده است.» مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي شهر تهران نيز كه در غياب مهدي چمران رياست جلسه را برعهده داشت با تأكيد بر بهبود وضعيت حسابرسي‌ها در سال‌هاي مربوط به شوراي چهارم از كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران خواست تا گزارشي از نتيجه حسابرسي‌ها با كمك شهرداري تهران تهيه و ارائه كند.

 

جدول

جدول

کد خبر 350375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha