شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور گفت : کارت ملی هوشمند جایگزین کارت‌های شناسایی ملی کنونی می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبودی افزود: کارتهای ملی کنونی درنیمه اول دهه70 در کشور طراحی شده و متناسب با امکانات وفناوری آن زمان بوده است و با توجه به پیشرفت فناوری طراحی کارت ملی هوشمند در کشور ضروری است.

وی گفت: زیرساخت‌های استفاده ازکارتهای ملی هوشمند هم اکنون در کشورفراهم است وکارتهای جدیدقابلیتهای لازم را برای استفاده مطلوب از امکانات دولت الکترونیک دارد.

معاون حقوقی وسجلی سازمان ثبت احوال کشورافزود: مراحل مطالعه و طراحی کارتهای ملی هوشمندتاپایان امسال تکمیل می شود.

وی ابرازامیدواری کرد: صدور این کارت‌ها از سال آینده در کشور آغاز شود.

عبودی از تشکیل دبیرخانه‌ای برای بررسی ایده‌های صاحبنظران درباره کارت ملی هوشمند در وزارت کشور خبر داد و افزود: مزایا و قابلیت‌های کارت ملی هوشمند در این دبیرخانه تعیین خواهد شد.

معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور همچنین با اشاره به وضع صدورکارتهای شناسایی ملی کنونی در کشور گفت: حدود 50 میلیون نفر در کشور واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند ولی تاکنون 43 میلیون نفر کارت شناسایی ملی خود را دریافت کرده‌اند.

عبودی افزود: تا پایان امسال حدود پنج میلیون نفر دیگر نیز موفق خواهند شد کارت ملی خود را دریافت کنند.

وی گفت: در نیمه نخست امسال 645هزار و 691 مورد تولد در کشور به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3.7 درصد افزایش داشته است.

عبودی افزود: در این مدت 221 هزار و 85 مورد فوت نیز در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 54 دهم درصد افزایش یافته‌است.

معاون حقوقی وسجلی سازمان ثبت احوال کشور همچنین از افزایش 8 درصدی آمار ازدواج در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبرداد.

وی تصریح کرد: در این مدت 469 هزار و 957 مورد ازدواج در کشور به ثبت رسیده‌است.

عبودی آمار طلاق‌های ثبت شده در نیمه نخست امسال را هم 49 هزارو 529 مورد اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: سازمان ثبت و احوال تلاش می‌کند وقایع حیاتی مانند ولادت و وفات را در کوتاه‌ترین زمان به ثبت برساند.

عبودی افزود: برای تحقق این هدف نخستین بار در کشور اجرای طرحی در استان خراسان رضوی آغاز شده‌است که در قالب آن افرادی با عنوان ثبت‌یار از بین دهیاران، مسئولان خانه‌های بهداشت و متصدیان آرامستان‌ها انتخاب می‌شوند و با سازمان ثبت احوال برای ثبت وقایع حیاتی همکاری می‌کنند.

کد خبر 35031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز