همشهری‌آنلاین: پارلمان یمن با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد راه حل توقف بحران و جنگ در این کشور، صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، پایان محاصره زمینی، هوایی و دریایی و بازگشت به میز مذاکره برای دستیابی به راهکار سیاسی است.

 پارلمان یمن از سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان خواست که با مسئولیت‌پذیری و اتخاذ تصمیم مناسب، قطعنامه‌ای الزام‌آور برای توقف جنگ و پایان محاصره بدون قید و شرط صادر کند.

پارلمان یمن، شورای امنیت و سازمان ملل متحد را مسئول عدم تصمیم‌گیری برای پایان جنگ و خاتمه یافتن محاصره معرفی کرد و خواستار تشکیل کمیته بین‌المللی برای بررسی جرایم جنگی و فشارهای اقتصادی و معیشتی علیه یمنی‌ها شد که توسط دشمنان آنها با هدف نابودی یمن تحمیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از العالم،در این بیانیه تأکید شده است که آتش‌بس اعلام شده از جانب اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده ویژه سازمان ملل در واقع دنباله طرح پیشنهادی برای پایان یافتن همه‌جانبه جنگ بدون قید و شرط بود و در خلال همان آتش‌بس ادعایی هم مشخص شد که کشورهای ائتلاف به سرکردگی عربستان از نخستین ساعت‌ها آن را زیر پا گذاشتند و به آن پایبند نبودند.

کد خبر 350285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha