معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین سقف نرخ بلیت‌های هواپیما به مقصد نجف و بغداد برای زائران اربعین حسینی خبر داد.

اربعین

به گزارش سازمان هواپيمايي كشوري، مرتضي دهقان با بيان اينكه اين سازمان هماهنگي‌هاي لازم را با شركت‌هاي هواپيمايي، فرودگاه‌ها و ساير دستگاه‌هاي نظارتي انجام داده است، گفت: با وجود اينكه نرخ بليت پروازهاي خارجي براساس عرضه و تقاضا تعيين مي‌شود اما به لحاظ حساسيت موضوع و حجم تقاضاها در اين ايام، شركت‌هاي هواپيمايي به‌منظور جلوگيري از افزايش بي‌رويه قيمت بليت پذيرفته‌اند تا سقف نرخي براي ايام مذكور درنظر گرفته شود. انجمن شركت‌هاي هواپيمايي داخلي هماهنگي لازم را با شركت‌هاي هواپيمايي به عمل آورده و نرخ‌هاي پيشنهادي را ارائه داده‌اند. در نهايت قيمت بليت مسير تهران به نجف و بغداد و بالعكس يك‌ميليون و ۱۰۰ هزار تومان و از مشهد مقدس به نجف و بغداد يك‌ميليون ۳۵۰ هزار تومان تعيين شده است. وي همچنين از متقاضيان خواست تا بليت اين مسيرها را از طريق شركت‌هاي هواپيمايي و يا مراكز مورد تأييد تهيه كنند.

  • كم‌كاري سفارت عراق

همزمان سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس نيز از حضور رئيس سازمان حج و زيارت در خانه ملت براي توضيح درباره سفر اربعين خبر داد. حجت‌الاسلام احمد آزادي‌خواه گفت: در اين جلسه اوحدي درباره مشكلات روند صدور ويزاي اربعين و كوتاهي‌هاي سفارت عراق در اين خصوص توضيحات جديد را مي‌دهد.

گفته مي‌شود هفته گذشته رئيس سازمان حج و زيارت در جلسه كميسيون فرهنگي، نگراني و گله‌مندي خود را از عملكرد سفارت عراق درخصوص صدور رواديد براي زائرين اربعين ابراز كرده بود. اگر تأثيرگذاربودن آنچه اوحدي گفته براي مجلس قطعي شود، ممكن است نمايندگان سؤالاتي را از وزارت خارجه و همچنين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره مشكلات صدور ويزاي اربعين بپرسند تا پيگيري اين موضوع تسريع شود.

اين اظهارات در حالي است كه به گفته سخنگوي ستاد مركزي اربعين صدور رواديد عراق براي زائران اربعين از روز گذشته در شهرهاي كرج، ورامين، رشت، ساري، تبريز، قم، اصفهان، شيراز، كرمان، آبادان، سوسنگرد و ايلام آغاز شده است. اين كار، چندي قبل نيز در 4شهر تهران، اهواز، كرمانشاه و مشهد آغاز شده بود.

  • «راديو اربعين» آغاز به‌كار كرد

راديو اربعين فعاليت رسمي خود را از روز گذشته آغاز كرد؛ تمامي هموطنان و زائران اربعين حسيني در شهرهاي نجف و كربلا مي‌توانند اخبار مرتبط با اربعين را از طريق اين راديو بشنوند. بازتاب آخرين اقدامات دستگاه‌ها و نهادهاي خدمات‌رسان به زائران اربعين، اطلاع‌رساني لحظه به لحظه از اخبار مربوط به حضور ميليوني زائران و تمامي تداركات مربوط به سفر بخش‌هايي از اولويت برنامه‌هاي اين شبكه راديويي است. مخاطبان مي‌توانند راديو اربعين را روي موج اف‌ام رديف 95.5مگاهرتز در تهران دريافت كنند. راديو اربعين در نجف اشرف نيز روي موج اف‌ام رديف 9/91 مگاهرتز و در كربلاي معلي روي موج اف‌ام رديف 9/90مگاهرتز قابل دريافت است.

کد خبر 350260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha