همشهری آنلاین: هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا با انجام ۱۶ دیدار طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ مهر) به پایان رسید.

Dortmund

در سومین هفته از پیکارهای لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بوروسیا دورتموند پیروزی مهمی در زمین اسپورتینگ لیسبون کسب کرد. بایر لورکوزن نیزدر مصاف با تاتنهام از انگلیس به تساوی بدون گل دست یافت.

  • اسپورتینگ لیسبون یک - بوروسیا دورتموند ۲

تیم بوروسیا دورتموند که از نمایندگان قدرتمند بوندس‌لیگا در لیگ قهرمانان باشگاه‌ها اروپا محسوب می‌شود، در هفته سوم این رقابت‌ها مهمان تیم اسپورتینگ لیسبون از پرتغال بود. این دیدار در حضور ۴۵ هزار تماشاگر برگزار شد. اگر چه اسپورتینگ در دقایق نخست این دیدار سعی داشت مهمان خود را زیر فشار گذارد، اما این دورتموند‌ی‌ها بودند که موفق به باز کردن دروازه حریف شدند. پی‌ير امریک اوبامیانگ، مهاجم خطرناک دورتموند با حرکتی انفرادی توپ را در دقیقه ۹ بازی درون دروازه میزبان جای داد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

به گزارش دويچه‌وله، دورتموندی‌ها پس از این گل توانستند کنترل میدان را در دست گیرند و حریف خود را زیر فشار گذارند. زردپوش‌های دورتموند اگر چه پس از گل نخست چندین فرصت خوب برای باز کردن دروازه اسپورتینگ داشتند، اما دو دقیقه پیش از پایان نیمه نخست بود که توانستند به دومین گل خود دست يابند. وایگل، ستاره جوان دورتموند در دقیقه ۴۳ توپ را برای دومین بار درون دروازه حریف جای داد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود دورتموند خاتمه یافت.

اسپورتینگ نیمه دوم را پرجنب و جوش آغاز کرد و درصدد جبران گل‌های خورده برآمد. بازیکنان تیم میزبان در نیمه دوم فرصت‌های متعددی برای گشودن دورازه دورتموند داشتند. تیم میزبان در دقیقه ۶۷ بازی توسط برونو سزار به نخستین گل خود دست یافت و فاصله با دورتموند را کوتاه کرد، اما در نهایت نتوانست طلسم دروازه حریف را برای بار دوم بشکند. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه با پیروزی ۲ بر یک دورتموند خاتمه یافت.

  • بایر لورکوزن صفر - تاتنهام صفر

در یکی از دیگر دیدارهای شامگاه سه‌شنبه (27 مهر) در هفته سوم لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا تیم بایر لورکوزن در خانه خود به مصاف تیم تاتنهام از انگلیس رفت. لورکوزنی‌ها در این دیدار، به ویژه در نیمه دوم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند، اما نتوانستند حملات خود را به نتیجه برسانند. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

  • دیگر نتایج روز سه‌شنبه

در شش دیدار دیگر که شامگاه سه‌شنبه برگزار شد، این نتایج به دست آمد: رئال مادرید ۵ بر یک ورشو را شکست داد، موناکو مقابل زسکا مسکو به تساوی یک بر یک دست یافت، لستر سیتی یک بر صفر کپنهاگ را مغلوب کرد، بروژ ۲ بر یک از پورتو شکست خورد، یوونتوس به پیروزی یک بر صفر مقابل لیون رسید و سویا نیز یک بر صفر زاگرب را شکست داد.

اما در هشت دیدار پایانی هفته سوم لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در مجموع ۲۸ گل به ثمر رسید.

  • بایرن مونیخ ۴ - آیندهوون یک

در هفته سوم تیم بایرن مونیخ در گروه D میزبان آیندهوون از هلند بود. دیدار دو تیم در حضور ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس مونیخ برگزار شد. بایرن مونیخ که در دیدارهای اخیرش چهره‌ای نه چندان قدرتمند از خود نشان داده بود، در مصاف با آیندهوون نمایشی موفق ارائه کرد. مونیخی‌ها تیم برتر میدان بودند و در بخش‌هایی از طول بازی توانستند فوتبال تهاجمی زیبایی را به نمایش بگذارند. نخستین گل مونیخ در این دیدار را توماس مولر در دقیقه ۱۳ بازی به ثمر رساند. در دقیقه ۲۱ بازی بود که کیمیش، ستاره جوان بایرن مونیخ برای دومین بار دروازه میزبان را باز کرد و تیمش را دو بر صفر جلو انداخت.

بایرن مونیخ پس از گل دوم کمی از سرعت بازی کاست و ناخودآگاه به مهمان خود فرصت داد تا چهره‌ تهاجمی‌تری به خود بگیرد. دقایقی پبیش از پایان نیمه نخست بود که نارسینگ توانست دروازه مانوئل نویر، سنگربان مونیخ را باز کند. نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود مونیخ خاتمه یافت.

هر دو تیم نیمه دوم این دیدار را پرسرعت آغاز کردند و کوشیدند با حملات خود، حریف را زیر فشار بگذارند. اما مونیخی‌ها آرام‌ آرام کنترل میدان را در دست گرفتند. روبرت لواندوسکی و آرین روبن، ستارگان بایرن در دقایق ۵۹ و ۸۴ دو بار دیگر دروازه آیندهوون را باز کردند تا این مصاف با پیروزی ۴ بر یک بایرن خاتمه یابد. در دیگر دیدار گروه D اتلتیکو مادرید یک بر صفر میزبان خود، روستوف را شکست داد.

  • سلتیک گلاسکو صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲

بوروسیا مونشن‌گلادباخ، دیگر نماینده‌ آلمان در پیکارهای پایانی هفته سوم لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بود. گلادباخی‌ها در گروه C مهمان تیم اسکاتلندی سلتیک گلاسکو بودند. دیدار دو تیم در حضور ۵۸ هزار تماشاگر برگزار گردید. مونشن‌گلادباخ که در دو دیدار پیشین خود در این رقابت‌ها شکست خورده بود، توانست این بار طلسم را بشکند و در خانه سلتیک به پیروزی ۲ بر صفر دست یابد. گل‌های مونشن‌گلادباخ در این دیدار را اشتیندل در دقیقه ۵۷ و هان در دقیقه ۷۷ به ثمر رساندند.

  • بارسلونا ۴ - منچستر سیتی صفر

در دیگر دیدار گروه C تیم پرآوازه بارسلونا میزبان منچستر سیتی از انگلیس بود. این دیدار که در حضور ۹۶ هزار تماشاگر برگزار شد، با پیروزی ۴ بر صفر بارسلونا خاتمه یافت. چهره‌ درخشان این دیدار لیونل مسی، ستاره بارسلونا بود که ۳ گل از ۴ گل تیمش را به ثمر رساند.

لیونل مسی

  • آرسنال ۶ - رزگراد صفر

پرگل‌ترین دیدار هفته سوم میان تیم‌های آرسنال از انگلیس و رزگراد از بلغارستان برگزار شد. نماینده انگلیس در این دیدار با نتیجه ۶ بر صفر مهمان بلغاری خود را در هم کوبید. چهره‌ برتر میدان در این دیدار مسعود اوزیل، ملی‌پوش آلمان بود که ۳ گل از ۶ گل تیمش را به ثمر رساند.

  • نتایج هشت دیدار در یک نگاه

بایرن مونیخ ۴ - آیندهوون یک / روستوف صفر - اتلتیکو مادرید یک / سلتیک گلاسکو صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲ / بارسلونا ۴ - منچستر سیتی صفر / آرسنال ۶ - رزگراد صفر / دینامو کی‌یف صفر - بنفیکا لیسبون ۲ / پاری سن ژرمن ۳ - بازل صفر / ناپولی ۲ - بشیکتاش استانبول

 

کد خبر 350165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha