همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور گفت: داعش نسخه مدرن طالبان و ساخته دست آمریکا و صهیونیست‌هاست.

 احمد وحیدی

به گزارش ایرنا، سردار احمد وحیدی در نخستین یادواره سردار شهید محمد ناصر ناصری در مشهد افزود: داعش هر جا که ندایی علیه آمریکا و صهیونیستها بلند است می‌جنگند، از جمله در سوریه که خط مقدم مبارز با رژیم صهیونیستی است و در عراق که نزدیک به جریان مقاومت می باشد.

وی اظهار کرد: چرا داعش در دیگر کشورها داعیه برپایی حکومت اسلامی را ندارد؟

وی گفت: برای شناخت شهید ناصری باید آنچه بر سر افغانستان مظلوم آمده است را دریابیم و قصه پر غصه این کشور را بدانیم.

سردار وحیدی افزود: وحدت در جامعه و تقابل اسلام ناب با اسلام جعلی درس بزرگ افغانستان برای ملت ماست و باید بدانیم همیشه بین این دو جریان درگیری وجود داشته و جریان طالبان تجسم جریان نفوذ در امت اسلام است.

وی با اشاره به شکست ارتش کمونیستی از مجاهدین افغانستان در سال 1992 میلادی و به قدرت رسیدن مجاهدین در این کشور اظهار کرد: پس از گذشت 2 سال از عمر دولت مجاهدین در افغانستان، جریان طالبان بر نقاط مختلف این کشور مسلط شده و 30 هزار نفر در جریان این وقایع کشته شدند.

وی گفت: هدف از به وجود آوردن طالبان ایجاد یک حکومت در برابر اسلام انقلابی ایران بود و در بدو تاسیس حکومت طالبان نیز فقط سه کشور عربستان، امارات متحده عربی و آمریکا آن را به رسمیت شناختند.

سردار وحیدی افزود: شهید ناصری در بحرانی ترین شرایط افغانستان چه در دوران جهاد و چه در دوران طالبان در کنار ملت افغانستان بود و هرگز در طول سالهای متمادی تردیدی در ایمانش ندیدیم بلکه روز به روز ایمانش قوی‌تر می‌شد.

وی اظهار کرد: کسانی که در جبهه مقاومت راه شهید ناصری را دنبال می کنند، ندای شهدای ما را به گوش کشورهای اسلامی می‌رسانند و بزرگ‌ترین جریان به چالش کشاننده جبهه استکبار شده اند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: امروز نیز دشمنان به دنبال ایجاد جریانات مجعول اسلامی هستند و می خواهند درگیری جهان اسلام با صهیونیستها را به درگیری داخلی در کشورهای اسلامی تبدیل کنند.

وی افزود: ما در برابر سرنوشت امت اسلامی مسئولیم و هر ندایی که ما را از این امر غافل کند صدای شیطان است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این مراسم گفت: ولایت مداری شهید ناصری بر کسی پوشیده نیست و او بر اساس فرمان ولایت در هر جایی که نیاز بود حضور پیدا می کرد.

سردار یعقوبعلی نظری افزود: راه شهدا راه ولایت، تقدیر از شهدا حرکت در مسیر ولایت و افتخار به شهدا، افتخار به ولایت است.
در این یادواره که با حضور انبوه خانواده شهدا و پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، جمعی از مجاهدین، دوستان و همرزمان شهید ناصری از کشور افغانستان نیز حضور داشتند.

همچنین با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران استانی از تمبر یادبود، نرم افزار چند رسانه ای مستندات شهید ناصری و کتاب 'گمنام مزار شریف' رو نمایی شد.

شهید محمد ناصرناصری، رایزن فرهنگی ایران در شهر مزارشریف افغانستان در جریان تهاجم طالبان به کنسولگری ایران در این شهر در 17 مرداد 1377 به همراه شهید صارمی خبرنگار ایرنا و تعدادی از دیپلمات های ایران به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر وی در زادگاهش شهر بیرجند به خاک سپرده شد.

کد خبر 350060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha