چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت اکوادور روز ۱۸ اکتبر تایید کرد که دسترسی جولیان اسانژ بنیانگذار وب‌سایت ویکی‌لیکس را به اینترنت در واکنش به انتشار مدارک جدیدی که بر روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اثر گذاشته‌، محدود ساخته‌است.

اسانژ

براساس گزارش گيزمودو، وزارت امور خارجه اكوادور در بيانيه‌اي اعلام كرد در هفته‌هاي اخير ويكي‌ليكس مدارك زيادي را منتشر ساخته‌است كه بر كمپين انتخاباتي رياست‌جمهوري آمريكا اثر منفي گذاشته‌است. در همين راستا از حق حاكميت خود براي محدود‌سازي دسترسي به برخي از شبكه‌هاي ارتباطاتي خصوصي در داخل سفارت اين كشور در بريتانيا استفاده كرده‌است.

براساس گزارش ويكي‌ليكس،‌ دسترسي اسانژ به اينترنت كمي پس از انتشار مداركي درباره سخنراني‌هاي پولي هيلاري‌كلينتون درباره سرمايه‌گذاري در بانك گلدمن ساچز قطع شد. اين وب‌سايت اعلام كرد اكوادور به اصرار جان كري وزير كشور آمريكا اتصال اينترنت اسانژ را قطع كرده‌است،‌ادعايي كه توسط دولت آمريكا و اكوادور تكذيب شده‌است.

با اين همه اكوادور اعلام مي‌گويد همچنان به اعطاي پناهندگي سياسي به اسانژ، كه از سال 2012 براي ممانعت از دستگيري و استردادش به سوئد در سفارت اكوادور در بريتانيا زندگي مي‌كند، متعهد است.

در بيانيه وزارت امور خارجه اكوادور آمده‌است كه اين كشور براساس سنت دفاع از حقوق بشر و محافظت از قربانيان آزار و اذيت‌هاي سياسي، پناهندگي اعطا شده به جوليان اسانژ را تاييد مي‌كند و بر نيت خود براي محافظت از جان وي تا زماني كه به جايي امن برسد، تاكيد دارد. 

کد خبر 349937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha