سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

نخستین‌ماه فصل پاییز در حالی به روزهای پایانی می‌رسد که ابتدای هفته، ۳ فیلم تازه روی پرده سینماها رفتند و از امروز اکران ۳فیلم دیگر آغاز می‌شود.

فیلم

اين در حالي است كه تعليق موقت فعاليت چند دفتر پخش به واسطه پخش تيزر آثارشان از شبكه‌هاي ماهواره‌اي، تعيين سرنوشت 3فيلم شامل «نفس» نرگس آبيار، «يتيم‌خانه ايران» ابوالقاسم طالبي و «متولد 65» مجيد توكلي به هفته آينده و چهارشنبه 5 آبان حواله شده است.

به گزارش همشهري، اكران «فروشنده» و «لانتوري» به‌عنوان پرفروش‌ترين فيلم‌هاي روي پرده همچنان ادامه دارد و «خشكسالي و دروغ»، «ربوده‌شده» و «اروند» هم با وجود فروش نه‌چندان خوب، مدتي ديگر روي پرده مي‌مانند. در شرايطي كه فرصت اكران فيلم‌هاي تازه در هفته گذشته به‌دليل همزماني با تعطيلات تاسوعا و عاشورا فراهم نشده بود، از نخستين روز آخرين هفته مهر نمايش عمومي «اين زن حقش را مي‌خواهد» و «ابوزينب» آغاز شد.

اين زن حقش را مي‌خواهد نخستين تجربه فيلمسازي محسن توكلي، تدوينگر باسابقه است كه براساس داستاني واقعي ساخته شده و ميترا حجار، لعيا زنگنه، كامران تفتي، افسانه پاكرو و... در آن بازي مي‌كنند. ابوزينب يا «راز پنهان» علي غفاري هم كه پس از 2سال سرانجام رنگ پرده را ديد، گفته مي‌شود با توصيه رهبر حزب‌الله لبنان و حضور بازيگران عرب‌زبان ساخته شده و پيش از اين در چند رويداد بين‌المللي به نمايش درآمده است.

انيميشن عاشورايي «ناسور» به كارگرداني كيانوش دالوند ديگر فيلم تازه روي پرده است كه قرار بود از ابتداي محرم به نمايش عمومي درآيد اما اكران آن تا امروز به تأخير افتاد. اين انيميشن بلند داستاني همراه با ديگر فيلم‌هاي عاشورايي روي پرده ازجمله مستند «كربلا، جغرافياي يك تاريخ» و «هيهات» مي‌تواند مخاطبان خاص داشته باشد؛ مثلاًتماشاگراني از گروه سني كودك و نوجوان كه با همراهي آموزش و پرورش و مدارس به تماشاي آن بنشينند.

شايد مهم‌ترين و پرحاشيه‌ترين فيلم تازه اكران هفته آخر مهر را بتوان «سيانور» بهروز شعيبي دانست. اين فيلم سياسي كه تاريخ شكل‌گيري سازمان مجاهدين را به تصوير مي‌كشد، در جشنواره فيلم فجر گذشته و جشنواره مقاومت امسال به چشم داوران نيامد؛ هرچند تماشاگران و منتقدان از آن استقبال كردند. سيانور دومين فيلم شعيبي پس از «دهليز» است و مهدي هاشمي، هانيه توسلي، حامد كميلي، پدرام شريفي، بابك حميديان، بهنوش طباطبايي، آتيلا پسياني و.. در آن بازي كرده‌اند.

«نيمه‌شب اتفاق افتاد» دومين فيلم تينا پاكروان بعد از «خانوم» است كه با بازي حامد بهداد، رؤيا نونهالي، گوهر خيرانديش، آتيلا پسياني، ستاره اسكندري، شقايق فراهاني و... به نمايش عمومي درمي‌آيد. «آس و پاس» آرش معيريان هم كه به سنت 12فيلم پيشين او حال و هوايي طنازانه دارد، روي پرده رفته است. محمدرضا شريفي‌نيا، محمدرضا هدايتي، سحر قريشي، حسام نواب‌صفوي، بهاره رهنما، مهران غفوريان و... بازيگران اين فيلم هستند.

جدول

کد خبر 349848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha