مجموع نظرات: ۰
جمعه ۴ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران گفت: تمام الگوها و چشم‌انداز حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران تا سال 1404 در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک مطرح شده‌است که در حال حاضر در دست بررسی شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گزارش سما، شهریار افندی‌زاده افزود: در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، برای توسعه خطوط مترو 8 خط عادی، 4 خط اکسپرس(سریع السیر) و 3 خط مکمل پیش بینی شده‌است که یکی از خطوط مکمل می‌تواند قطار هوایی باشد.

وی تصریح کرد: 8 خط مترو پیش‌بینی‌شده توان جا به‌جایی 6 میلیون و 556 هزار مسافر در روز را خواهند داشت که طول این خطوط در مجموع 250.5 کیلومتر و سرفاصله زمانی حرکت قطارهای مترو تا 2دقیقه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران تاکید کرد: 4خط اکسپرس در واقع قطارهای سریع‌السیری هستند که بر سطح زمین حرکت می‌کنند و ظرفیت جابه‌جایی 1 میلیون و 298 هزار مسافر در روز را خواهند داشت که طول این خطوط در مجموع 179.1 کیلومتر و سرفاصله زمانی حرکت قطارهای آن 6دقیقه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این خطوط 3 خط مکمل به طول 31.1 کیلومتر، سرفاصله حرکت 7 دقیقه و ظرفیت جابه‌جایی روزانه 258 هزار مسافر در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک در نظر گرفته شده که در این میان یک خط از میدان صنعت تا پارک وی می‌تواند قطار هوایی باشد.

شهریار افندی‌زاده افزود: خط میدان صنعت تا پارک وی که یکی از خطوط مکمل محسوب می شود 6.7 کیلومتر خواهد بود و سرفاصله زمان حرکت قطارهای این خط 7 دقیقه پیش بینی شده که بر این اساس ظرفیت جابه‌جایی این خط 83 هزار مسافر در روز خواهد بود.

وی با تاکید برآنکه احداث 460 کیلومتر خطوط 8 گانه مترو می تواند مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر سهم 30 درصدی خطوط مترو در حمل‌ونقل شهر تهران را محقق سازد، افزود: درصورتی‌ که طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک به تصویب و اجرا برسد همه طرح‌ها و برنامه‌های حمل‌ونقل و ترافیک تا سال 1404 مشخص خواهد شد و دیگر با تغییر مدیریت، طرح‌ها و برنامه‌ها تغییر نخواهد کرد .

کد خبر 34983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز