چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهیه‌کننده فیلم «نفس» با اعلام به تعویق افتادن اکران این فیلم اظهار امیدواری کرد که جدیدترین ساخته‌ی نرگس آبیار ۵ آبان‌ماه به اکران عمومی برسد.

سینما

به گزارش ايسنا؛ محمدحسین قاسمی درباره‌ی دلایل به تعویق افتادن اکران فیلم «نفس» ساخته نرگس آبيار توضیح داد: پیش بینی می‌شد که فیلم «نفس» براساس چیدمان شورای صنفی نمایش از 28 مهرماه به نمایش عمومی دربیاید، اما به خاطر ایام تاسوعا، عاشورا و تعطیلات عزاداری قرار شد که فیلم‌ها با یک تاخیری در حد یکی دو هفته روی پرده بروند که طبیعتا اکران فیلم «نفس» هم در این تصمیمات قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌کنیم که فیلم 5 آبان ماه اکران عمومی شود.

او در عین حال از مردم و تماشاگران پیگیر سینما عذرخواهی کرد که فیلم با  تاخیر به  نمایش درمی‌آید.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که چقدر این تاخیر به تعلیق فعالیت دفتر پخش فیلم نفس نورتابان برمی‌گردد؟ گفت: دادستانی به سه شرکتی که از اصلی‌ترین شرکت‌های پخش کننده فیلم‌ها هستند، فیلمیران، نورتابان و دفتر پخش آقایان فرح‌بخش و علیخانی به دلیل اینکه تیزرهای برخی از فیلم‌های پخش شده‌ی این شرکت‌ها از شبکه جم پخش شده است، حکم ممنوع الکاری داده است.

وی درباره‌ی اینکه این ممنوع‌الکاری که چندی پیش اعلام شده بود، گویا این روزها جدی‌تر شده است؟ پاسخ داد: شنیده‌ها حاکی از این است که گویا چند ماه قبل یک نامه‌ای به وزارت ارشاد آمده است و حالا یک حکم رسمی از سوی دادستانی آمده است. دوستان وزارت ارشاد هم در تلاش هستند و پیگیر که این موضوع را حل کنند، اما بحث اصلی در پی این اتفاق این است که از مسئولین نگاه حمایت از فرهنگ و هنر را انتظار داریم و نگاه قهریه به سینما و فرهنگ درست نیست، به نظرم می‌آید مشکل از جای دیگری است و ناشی از کمبود حمایت جدی از سینما توسط رسانه های داخلی است.

او با این حال تاکید کرد: البته مطمئنم با پیگیری وزارت ارشاد و نگاه مهربان قوه قضاییه این مشکل سینما خیلی زود حل خواهد شد.

او تصریح کرد: به نظرم سینما و فرهنگ  به حمایت نیاز دارند و به جای اینکه زمینه را برای فعالیت سینماها تقویت کنیم نباید با برخوردهای اشتباه در روند فعالیت هنرمندان اخلال ایجاد کنیم. اگر دوستان رسانه ملی تیزرهای فیلم‌ها را بدون دسته‌بندی پخش کنند و از همه فیلم‌ها حمایت کنند این اتفاقات بدین شکل پیش نخواهد آمد.

 

قاسمی در عین حال تصریح کرد: البته کاملا من از سوی همکارانم در سینما مطمئن هستم که پخش تیزر از شبکه ماهواره‌ای بدون اطلاع و هماهنگی و درخواست آنها بوده است البته بی‌هیچ سانسور و ملاحظه‌ای باید گفت که  پخش تیزرها به فروش فیلم‌ها کمک کرد چون در داخل حمایت جدی از سینما وجود ندارد.

تهیه‌کننده‌ی «نفس» همچنین در پی نامزد شدن فیلم «نفس» در بخش نوجوانان جایزه آسیاپاسفیک گفت: بله این فیلم در این رویداد سینمایی نامزد بهترین فیلم کودک و نوجوان شده است و پخش بین‌المللی فیلم نفس به عهده آقای محمد اطبایی (شرکت مستقل‌های ایران) است و لازم است ذکر کنم که فیلم «شیار143» خانم آبیار قبلا هم بابت بازیگر نقش اول زن از این رویداد مهم سینمایی حائز جایزه شده است.

کد خبر 349817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha