همشهری‌آنلاین: صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد از هر شش کودک زیر دو سال در کشورهای در حال توسعه، پنج کودک از تغذیه سالم و کافی برخوردار نیستند.

صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) با اعلام اين خبر افزود: این مسئله آنها را در معرض خطر آسیب‌های روحی و جسمی قرار می‌دهد.

بنا بر اعلام این صندوق ، نیمی از کودکان شش تا 23 ماهه اغلب از غذای کافی محرومند و کمبود گسترده مواد غذایی و فقدان تنوع آن موجب شده است تا این کودکان از مواد غذایی که برای رشد بدن آنها از جمله استخوان ها و مغز لازم است بی بهره بمانند.

فرانس بگین، مشاور ارشد تغذیه يونيسف در نیویورک در گفت‌گویی تلفنی با رويترز اعلام کرد : « چگونه می‌شود در سال 2016 میلادی همچنان شمار زیادی از کودکان از تغذیه کافی برای رشد و سلامت خود محروم باشند ؟ »

یونیسف اعلام کرد بهبود کیفیت و کمیت وعده‌های غذایی برای کودکان می‌تواند سالانه جان 100 هزار کودک را نجات دهد و کاهش هزینه های پزشکی را به دنبال داشته باشد.

فرانس بگین می گوید مواد غذایی سرشار از چربی ، شکر و نمک با ارزش غذایی پایین و فاقد پروتئین در رژیم غذایی کودکان در کشورهای فقیر و ثروتمند به امری متداول تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، بررسی‌ها در کشورهای سنگال ، نپال ، تانزانیا و کامبوج نشان داده است شمار زیادی از کودکان در این کشورها از تغذیه سالم برخوردار نیستند و به گفته فرانس بگین شرکت‌های تولید مواد غذایی در بسیاری کشورها و والدین کودکان بدون آگاهی از زيان‌هاي برخی مواد غذایی برای سلامت کودکان اقدام به تهیه این مواد می‌کنند.

کد خبر 349328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha