ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در‌ ماه محرم و صفر با عنوان «معرفت حسینی» در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، تجسمی، نمایشی و یادواره شهدای محله‌ها در سراسر پایتخت اجرا می‌شود.

مجتبي عبدالهي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در اين‌باره اعلام كرد: پيش‌بيني برنامه‌هاي ورود به‌ماه محرم با محوريت برگزاري نمايشگاه عطرسيب از 10روز قبل از‌ ماه محرم با حضور مساجد، هيئات مذهبي مستمر، موردي، دانشجويي و دانش‌آموزي شهر تهران صورت پذيرفته كه خوشبختانه با استقبال خوبي مواجه شده است. معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با اشاره به برگزاري همايش احياگران نور شهر تهران گفت: اين همايش ويژه بانوان مبلغه پايتخت همزمان با دهه دوم‌ ماه محرم از سوي اداره كل امور بانوان اجرا خواهد شد.

  • برپايي ايستگاه‌هاي سلامت شهروندي

عبدالهي از برپايي نمايشگاه آثار برتر زنان هنرمند، نشست تخصصي زنان و روضه‌هاي خانگي از سوي اداره كل امور بانوان خبر داد و افزود: در دهه اول محرم در مناطق ويژه دسته‌هاي عزاداري ايستگاه‌هاي سلامت شهروندي از سوي اداره كل سلامت برپا مي‌شود. وي از اجراي برنامه «خيمه‌ها و نجواها» در برج ميلاد خبر داد.

عبدالهي در ادامه با تأكيد بر توجه به محتواي فرهنگي برنامه‌ها افزود: برجسته كردن 3عنصر حماسه و عزت، منطق، عقل و عاطفه در قيام حسيني در اين برنامه‌ها مدنظر قرار مي‌گيرد. وي با بيان اينكه در كنار اين موضوعات به آماده‌سازي‌ فضاي عمومي شهر تهران در طول‌ماه محرم و صفر نيز توجه ويژه داشته‌ايم، خاطرنشان كرد:

در اين راستا فضاسازي تبليغي، طراحي و نمايش 22نماد عاشورايي در 22ميدان منتخب، هويت‌بخشي به سيماي بصري شهر، فضاسازي تبليغي شهر با محوريت پيام‌هاي عاشوراي حسيني، آموزه‌هاي امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي (پرتابل، بيلبوردها و عرشه‌هاي پل)، طراحي و پخش كليپ‌هاي كوتاه عاشورايي با استفاده از ظرفيت تلويزيون‌هاي شهري، فضاسازي تبليغي اتوبوس‌ها و ايستگاه‌هاي منتخب شركت واحد و ايستگاه‌هاي متروي شهر تهران با محوريت پيام عاشوراي حسيني انجام شده است.

کد خبر 349081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha