همشهری‌آنلاین: رودریگو دوترته،رئیس جمهور جنجالی فیلیپین در اظهارات جدید خود علیه آمریکا با تهدید به پایان روابط با واشنگتن خطاب به مقام‌های آمریکا گفت: با ما مثل "پادری" رفتار نکنید!

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین اعلام کرد: امسال آخرین رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین برگزار می‌شود، دیگر رزمایشی در دوران ریاست‌جمهوری من برگزار نخواهد شد.

او ادامه داد: تا زمانی که من به عنوان رئیس‌جمهور اینجا هستم با ما همانند "پادری" رفتار نکنید وگرنه پشیمان می‌شوید. من با شما صحبت نخواهم کرد. من می‌توانم همیشه به سمت چین بروم.

دوترته که با عنوان "دونالد ترامپ فیلیپین" نیز شناخته می‌شود، به بیان اظهارات توهین‌آمیز و جنجالی علیه کشورهای دیگر از جمله آمریکا، متحد دیرینه این کشور مشهور است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در همین راستا، روز جمعه 16 مهر دولت مانیل، رسما به آمریکا اعلام کرد که گشت‌های دریایی مشترک در منطقه چین جنوبی را به حالت تعلیق در آورده است و این اقدام پس از دستور صادر شده از سوی رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین انجام شده.

هم چنین دوترته که در انتخابات می سال جاری میلادی پیروز شده است، اعلام کرده بود که به دنبال بررسی مجدد توافق همکاری نظامی و دفاعی با آمریکاست.

در حال حاضر چین و روسیه به دنبال فروش سلاح به فیلیپین هستند. تنش میان پکن و مانیل بر سر دریای چین جنوبی مانع از این قراردادهای دفاعی و نظامی نمی‌شود.

 

کد خبر 349009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha