همشهری آنلاین: فرماندار گیلانغرب از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان این آتش‌سوزی ۱۵ هکتار از جنگل‌های ارتفاعات سرکش و مشرف بر منطقه گلین در آتش سوخت.

۱۵ هکتار از جنگل‌های گیلانغرب در آتش سوخت

کرم محمدی روز شنبه گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌های ارتفاعات سرکش و مشرف بر منطقه گلین از توابع گیلانغرب که از ساعت 19 جمعه شب آغاز شده بود سرانجام پس از هفت ساعت تلاش بی‌وقفه در ساعت یک بامداد امروز مهار شد.

وی ارزش ریالی خسارت وارده ناشی از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ارتفاعات سرکش و مشرف بر منطقه گلین گیلانغرب را بیش از یک میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: علت آتش‌سوزی به احتمال فراوان عامل انسانی است و موضوع در دست بررسی بیش‌تر است.

وی گفت: جنگل‌های ارتفاعات سرکش و مشرف بر منطقه گلین از توابع گیلانغرب در تیر امسال هم طعمه حریق شده بود که طی یک مرحله 150 هکتار آن در آتش سوخت.

فرماندار گیلانغرب ادامه داد: پنجشنبه شب نیز جنگل‌های ارتفاعات سراوان از توابع گیلانغرب دچار آتش‌سوزی شد که در جریان آن پنج هکتار از جنگل‌های این مناطق در آتش سوخت و بیش از 300 میلیون ریال خسارت به بار آورد.

محمدی از مشارکت همه نیروهای عمل‌کننده در مهار آتش و نیروهای تلاشگر مردمی که در این عملیات مشارکت داشتند، قدردانی کرد.

از ابتدای امسال 20 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع گیلانغرب به وقوع پیوست که در اثر آن 500 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد و حدود 24 میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه واقع شده است.

کد خبر 348872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha