همشهری آنلاین: مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در ابتدای این مراسم فرمانده کل قوا ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، از نیروهای مسلح به عنوان بازوان مستحکم ملت و کشور یاد و تأکید کردند: احساس امنیت و آسودگی خاطر زمینه ساز پیشرفت مادی و معنوی هر ملتی است و امروز ملت ایران به واسطه نیروهای مسلح قدرتمند و هوشیار خود، از چنین احساس شکوهمند ملی برخوردار است.

فرمانده کل قوا با اشاره به تجربیات گرانبهای فرماندهان رشیدی که در دوران دفاع مقدس اثبات کردند تا آخرین قطره خون در راه کشور و اسلام ایستادگی می کنند، خاطرنشان کردند: همه نیروهای مسلح باید ادامه دهندگان مسیر این چهره های پرافتخار و صادق باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تجلیل از شهید ستاری بنیانگذار دانشگاه هوایی، لزوم افزایش بیش از پیش ظرفیت های علمی مراکز دانشگاهی نیروهای مسلح را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: پژوهش، نوآوری، کارآزمودگی و انضباط کامل باید سرلوحه فعالیت های مراکز علمی نیروهای مسلح قرار گیرد.

ایشان در پایان تأکید کردند: تقویت روح ایمان و تقوا نیز باید در رأس همه این فعالیت ها باشد. در ابتدای این مراسم امیرسرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش به فرمانده کل قوا خیر مقدم گفت و سرتیپ دوم شیخ حسنی فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری گزارشی از فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی این دانشگاه بیان کرد.

در این مراسم همچنین تعدادی از افسران، اساتید و دانشجویان منتخب، همسر سرلشکر خلبان شهید بابایی، جمعی از آزادگان و جانبازان نیروی هوایی جوایز و هدایای خود را از دست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دریافت کردند و نمایندگان دانشجویان جدید نیز مفتخر به دریافت سردوشی شدند.

در پایان مراسم یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند و حرکات رزمایش میدانی نیز اجرا شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در جمع نخبگان علمی ارتش، شوق به پیشرفت علمی، نوآوری و تحقیق و پژوهش، و شکوفایی استعدادهای جوانان را یکی از برکات الهی و از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمردند و تصریح کردند: عزت، استقلال و امنیت بلندمدت کشور از مسیر علم عبور می کند و این مسئله غیرقابل تردید است.

فرمانده کل قوا با اشاره به گرایش به خلاقیت و علم و فن آوری در کشور به ویژه در نیروهای مسلح افزودند: تنها راه جبران عقب ماندگی علمی کشور، وجود اراده مستحکم برای پیشرفت واقعی در علم و فناوری است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از راههای میان بُر برای پیشرفت در زمینه علم و فناوری خاطرنشان کردند: برای پیشرفت علمی لازم نیست که فقط از همان مسیر کشورهای پیشرفته استفاده شود بلکه نخبگان و جوانان با استعداد کشور می توانند با استفاده از روشهای متفاوت و بومی به نتایج درخشان و پیشرفتهای شگرفی دست یابند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تأکید بر نگاه ویژه به تحقیقات علمی مرتبط با نیروهای مسلح به ویژه ارتش، لزوم ارتباط منسجم مراکز تحقیقاتی علمی ارتش و سپاه را خاطرنشان کردند. پیش از سخنان فرمانده کل قوا، امیرسرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش گزارشی از فعالیت‌های مراکز علمی و تحقیقاتی ارتش و دستاوردهای آنها به ویژه در بخش های هوا – فضا، شناورهای سطحی و زیرسطحی، صنایع موشکی، جنگ الکترونیک و رادار، و بهینه سازی تجهیزات ارائه کرد.

در این دیدار همچنین سرهنگ دوم پزشک کیوان مجیدزاده، متخصص در رشته ژنتیک ، سرگرد رضا خاکی، کارشناس ارشد مهندسی هوا – فضا، ناخدا یکم الکترونیک مهندس امیررستگاری، دکتر فریبا محسنی مسئول مرکز فوق تخصصی غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی ارتش، سرهنگ سیدرضا زواره ای کارشناس ارشد مهندسی صنایع و دکترای مدیریت راهبردی، و سروان خلبان مسعود غلام زاده، رتبه ممتاز دوره‌های هوایی به بیان دیدگاههای خود درخصوص مسائل علمی و پژوهشی به ویژه در بخش دفاعی پرداختند.

از جمله نکاتی که این افراد مورد تأکید قرار دادند، عبارتند از:

• حمایت ویژه از ایده‌های مبتکرانه در فناوری‌های نوین
• ارتباط بیش از پیش مراکز علمی و تحقیقاتی نیروهای مسلح با دیگر مراکز علمی
• استفاده از دیدگاه‌های نخبگان علمی نیروهای مسلح در تدوین نقشه جامع علمی کشور
• استفاده از تاکتیک های جدید و بومی و طراحی تجهیزات براساس این تاکتیک‌ها
• توجه بیش از پیش به بودجه تحقیقاتی مراکز علمی نیروهای مسلح
• و ایجاد بستر لازم برای ارتقای علمی نخبگان نیروهای مسلح

کد خبر 34829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز