همشهری آنلانی: برانکو با تبریک تیم قشقائی گفت: شرمساری بزرگی برای خودمان و باشگاه‌مان بوجود آوردیم. یک ناامیدی بزرگ هم برای هوادران خود ایجاد کردیم و به شخصه از هواداران تیم‌مان بابت شکست برابر قشقائی و حذف از رقابت‌های حذفی، عذرخواهی می‌کنم.

برانکو

به گزارش ايسنا، سرمربي تيم پرسپوليس كه شنبه 10 مهر بعد از جلسه تمريني تيم‌اش با خبرنگاران صحبت مي‌كرد، ضمن بيان اين مطلب افزود: در سابقه مربی‌گری‌ من تا به حال چنین اتفاقی برایم رخ نداده بود که در جام حذفی این گونه ببازم و به خاطر همین خیلی ناراحت و غمگین هستم. امیدوارم که هرگز چنین اتفاقی تکرار نشود.

برانکو درباره اینکه آیا خودش تصمیم گرفته پرسپولیس بدون ملی‌پوشانش در جام حذفی حاضر شود گفت: بله این موضوع تصمیم من بود. من مسئولیت آن را به عهده می‌گیرم و البته به بازیکنانم اعتقاد کامل دارم. این تیم هم باید روز گذشته به پیروزی می‌رسید. این تیم بدون ملی‌پوشان و بدون بازیکنان مصدوم باید پیروز می‌شد. باخت توجیهی ندارد و من هم به دنبال توجیه نیستم.

او درباره اینکه شاگردانش در این دیدار با غرور وارد زمین شدند هم گفت: برای همین بازی هم تمرین‌های خوبی را انجام داده بودیم. فکر نمی‌کنم تیم مقابل را دست کم گرفته باشم. بازیکنانم صددرصد از لحاظ روحی و روانی خودشان را آماده نکرده بودند. طبیعتا بخشی از این کار هم بر گردن من است و من مقصرم اما بازیکنانم آن گونه که باید خودشان را صددرصد آماده نکرده بودند. البته برخی بازیکنان هم در پست‌های غیر تخصصی خودشان بازی می‌کردند اما باز هم تکرار می‌کنم نمی‌خواهم کارم را توجیه کنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه برخی پیشکسوتان اعلام کردند فاصله میان بازیکنان نیمکت‌نشین و اصلی در پرسپولیس زیاد است گفت: طبیعتا بازیکنان نیمکت‌نشین و اصلی فاصله دارند اما این فاصله زیاد نیست. بازیکنان نیمکت‌نشین هم بالاخره بازی می‌کنند. شاید برخی از بازیکنان کمتر بازی کرده باشند اما باز تکرار می‌کنم همین تیم باید روز گذشته به پیروزی می‌رسید.

برانکو درباره اینکه انتقادات زیادی به رادوشوویچ وارد است گفت: باید بگویم پنالتی به شانس بستگی دارد. من موافقم که که رادوشوویچ یکی از موفق‌ترین بازیکنان دیروز بود اما بعضی‌ها انتظار دارند از 5 پنالتی که زده می‌شود راداشوویچ 5 پنالتی را بگیرد. هیچ دروازه‌بانی در دنیا نمی‌تواند تضمین بدهد که همه پنالتی‌ها را می‌گیرد. کدام دروازه‌بانی می‌تواند تضمین بدهد که پنالتی را می‌گیرد؟ من این گونه انتقادات را نمی‌پذیرم.

او همچنین درباره اینکه چقدر اطمینان می‌دهد که نفرات نیمکت‌نشینش در ادامه بازی‌های لیگ عملکرد بهتری داشته باشند گفت: این بازیکنان در لیگ زیاد بازی کرده‌اند و بازی دیروز یک جدال استثنایی بود. من سال‌ها در فوتبال هستم و دیده‌ام که چنین بازی‌هایی رخ می‌دهد. در یک سال گذشته بیش از 30 بازی انجام داده‌ایم که فقط یک باخت داشته‌ایم که آن هم مقابل تیم نفت بود که آن بازی را هم در پنالتی واگذار کردیم. نمی‌شود به خاطر چنین باختی همه بازیکنان را زیر سوال ببریم. ما باشگاه را شرمنده و هواداران عزیزمان را ناراحت کردیم اما این یک ورزش است و اتفاق می‌افتد. در همه جای دنیا جام حذفی همین گونه است چون اتفاقات غیر منتظره رخ می‌دهد. ما هم قربانی اتفاق بودیم اما فوتبال همین است.

برانکو اضافه کرد: بازیکنان من یک سال نشان دادند که می‌توانند برنده شوند اما روز گذشته روز آن‌ها نبود. نباید به خاطر یک بازی ضعیف در طول یک سال به کیفیت بازیکنان شک بکنیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اگر سیدجلال حسینی و محمد انصاری نباشند چه تضمینی وجود دارد که بازیکنان جایگزین خوب عمل کنند؟ گفت: بله این موضوع را می‌دانم که کارمان سخت می‌شود اما آیا شما راه حلی دارید؟ ما بازیکن جذب کرده‌ایم اما بازیکنی مثل الکسی پلیانسکی در زمان گرم کردن مصدوم شد. این خطر همیشه وجود دارد که بازیکن همیشه مصدوم شود. اگر سیدجلال حسینی مصدوم شود، به مشکل برمی‌خوریم زیرا بازیکن ملی‌پوش و فیکس تیم ماست.

وی همچنین تصریح کرد: جذب بازیکن به این سادگی‌ها نیست. برخی از بازیکنان با باشگاه‌شان قرارداد دارند و برخی هم نخواستند که به ما اضافه شوند. این گونه نیست که همه چیز در اختیار ما باشد. بارسلونا هم 150 میلیون یورو بازیکن جذب کرد اما همه ذخیره هستند. آن‌ها هم نیاز به زمان دارند تا فلسفه تیم خودشان را یاد بگیرند. آرسن ونگر می‌گوید بازیکنی که به باشگاه جدید می‌رود 8 تا 10 ماه زمان نیاز دارد تا با تیم جدیدش هماهنگ شود اما ما بلافاصله پس از جذب بازیکنانی چون سید جلال حسینی و ماهینی به آن‌ها بازی می‌دهیم که البته آن‌ها خوب بازی می‌کنند. ما در جذب بازیکن حداکثر توان‌مان را انجام دادیم. محمد امین آرام‌طبع در زمانی که در صبای قم بازی می‌کرد عملکرد مطلوبی داشت اما وقتی به تمرین‌های ما آمد دیدیم ربیع‌خواه آمادگی بهتری دارد. الان هم ربیع‌خواه برای ما بازی می‌کند.

وی همچنین درباره تعویض‌هایی که روز گذشته در بازی انجام داد هم گفت: امید عالیشاه در نیمه اول بازی کرد و در نیمه دوم او را با فرشاد احمدزاده تعویض کردم. مشکلی هم از این بابت وجود ندارد. علی علیپور هم به خاطر مصدومیتی که برایش به وجود آمد تعویض شد. در ادامه هم شهاب زاهدی را به زمین آوردم تا بخش هجومی تیمم تقویت شود.

برانکو درباره آخرین وضعیت گولچ هم گفت: او با من هیچ درگیری ندارد نمی‌دانم چرا در تمرین‌ها حاضر نمی‌شود. اصلا نمی‌دانستم که به استرالیا رفته است. فردا به باشگاه می‌روم تا ببینم ماجرای او چیست.

او درباره کمک باشگاه‌ها به تیم ملی هم گفت: با شما موافقم که رابطه تیم ملی و باشگاه‌ها باید دو طرفه باشد. پرسپولیس باشگاهی نخواهد بود که بخواهد برنامه تیم ملی را برهم بزند که بعدا یک نفر پرسپولیس را به خاطر نتایج احتمالی بد تیم ملی مقصر بداند. همه ما دوست داریم و انتظار داریم تیم ملی موفق باشد.

کد خبر 348124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha