شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه عمده نگرانی‌ها در طرح انتقال آب خزر به سمنان از جنس زیست‌محیطی است، به سیناپرس گفت: سازمان محیط‌زیست مشغول مطالعه و بررسی طرح است اما هنوز نتیجه خاصی را به‌صورت مکتوب اعلام نکرده است.

ستار محمودي افزود: براي انتقال آب، چارچوبي تنظيم كرديم كه عبارتند از: اولا انتقال آب صرفا براي مقصد، اجتناب‌ناپذير باشد و راه ديگري وجود نداشته باشد. ثانيا انتقال آب تنها براي شرب باشد و براي مصارف كشاورزي و صنعت مورد استفاده قرار نگيرد. ثالثا انتقال آب حتي براي شرب، به مبدا لطمه وارد نكند يا امكان چاره‌جويي وجود داشته باشد.

وي با تأكيد بر اينكه به جز طرح‌هايي كه قبل از اين براي رفع مشكل آب در بعضي مناطق مطرح بود، انتقال جديدي را شروع نكرديم، تصريح كرد: در مورد طرح انتقال آب خزر به سمنان، يكي به‌دليل نياز مقصد و ديگري به‌دليل نگراني‌ها در مبدا، نقطه نظرات كارشناسي و نيز مديريتي، متفاوت و متنوع است. اين نظرات مي‌بايست در يك جا جمع‌بندي شود.

محمودي خاطرنشان كرد: عمده نگراني‌ها از جنس زيست‌محيطي است. به همين دليل ما نظر صائب و تخصصي را نظر سازمان حفاظت محيط‌زيست مي‌دانيم. به همين منظور سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و مجامع دولت به سازمان حفاظت محيط‌زيست ماموريت دادند كه با كمك دستگاه‌هايي مثل وزارت نيرو و وزارت كشور، اين طرح را بررسي و در مورد آن تصميم‌گيري كند.

قائم‌مقام وزير نيرو تصريح كرد: در طرح مطالعاتي انتقال آب خزر به استان سمنان، نماينده كارفرما شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران است و مطالعه اين طرح از سوي شركت‌هاي مهندسين مشاور طرف قرارداد انجام مي‌شود. گزارش‌هايي كه مشاور مي‌دهد مي‌بايست به لحاظ فني به تأييد كارفرما و همچنين به لحاظ زيست‌محيطي به تأييد سازمان حفاظت محيط‌زيست برسد. از بعد مسائل اجتماعي هم وزارت كشور و نهادهاي ذيربط بايد نظر بدهند.

  • انتقال آب بين شهرها آخرين گزينه بعد از توسعه تصفيه فاضلاب است

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: انتقال آب بين شهرها آخرين گزينه بعد از توسعه تصفيه فاضلاب است. به گزارش ايلنا، معصومه ابتكار در مراسم پاياني پنجمين نشست فصلي سمن‌هاي محيط‌زيست و منابع طبيعي كشور در نيشابور افزود: با توجه به بحران آب بايد نسبت به تصفيه و استفاده مجدد از فاضلاب و نيز توجه به حفظ آب‌هاي زيرزميني بيش از گذشته همت شود زيرا آب نياز امروز و فرداي بشر است.

کد خبر 348022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha