عصرچهارشنبه ۷ مهر آیین بزرگــــــداشت روز آتش‌نشان در سالن‌ همایش‌های برج میلاد‌ برگزار شد.

قالیباف

شهردار تهران‌ در بخشي از اين مراسم خطاب به آتش‌نشانان پايتخت گفت: وظيفه بنده است كه همه تلاشم را براي رفع مشكلات معيشتي شما خصوصا در 3عرصه مسكن، درمان و امنيت شغلي داشته باشم و مطمئن باشيد كه با همه توان اين كار را انجام خواهم داد. محمدباقر قاليباف، ضمن تبريك هفتم مهر‌ماه روز آتش‌نشان به تقارن اين روز با هفته دفاع‌مقدس اشاره كرد و ابراز داشت: در كنار شهداي عزيزي كه سازمان آتش‌نشاني در دوران دفاع‌مقدس تقديم كشور و اسلام كرد، با همين روحيه شهدايي چون شهيدان قانع و عباسي را داريم كه در اين عصر و زمان هم اينگونه مجاهدت مي‌كنند.

وي در ادامه با بيان اينكه در سال84كه بنده وارد شهرداري تهران شدم، نخستين جلسه‌اي كه در جمع عمومي حضور پيدا كردم مختص آتش‌نشانان بود، گفت: در همان زمان حس قرابت و نزديكي فراواني با دوستان آتش‌نشاني پيدا كردم؛ به‌نحوي كه احساس ‌مي‌كردم در همان فضاي دوران دفاع‌مقدس هستيم. شهردار تهران به فعاليت جوانان پر نشاط با روحيه خدمتگزاري، ايثار، گذشت، خونگرمي، انسجام سازماني و نظم در سازمان آتش‌نشاني اشاره كرد و عنوان داشت: اين موارد همه مديون همان روحياتي است كه به بركت دوران دفاع‌مقدس در كشور ما دوباره احيا شد.

از همين جهت است كه آتش‌نشان بودن تنها يك شغل نيست، بلكه يك عشق است. شهردار تهران همچنين با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی به حدود 2برابر رسیده است، ابراز داشت: آمار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در دوره فعلي مديريت شهري بنده از 74 ایستگاه به 121 ایستگاه در شهر تهران افزایش یافته است و تجهیزات نیز نوسازی شده اند. قالیباف در پاسخ به سوالی درباره تشکیل یگان هوایی آتش نشانی در شهر تهران گفت: ما در حال انجام کار کارشناسی درباره تجهیزات هوایی در آتش نشانی هستیم، اما خودمان نباید یگان هوایی تشکیل دهیم، بلکه باید از امکانات هوایی موجود خدمات بگیریم.

  • جدايي ري از تهران‌ يعني محروم شدن اهالي آن از امكانات

شهردار تهران صبح ديروز هم در نشستي با دبيران شوراياري منطقه 20تهران ضمن اشاره به بحث‌هايي كه طي يك دهه گذشته درباره جدايي ري از شهر تهران مطرح شده است، گفت كه در صورت اين جدايي، مردم منطقه از امكانات زيرساختي كه هم‌اكنون از سوي شهرداري تهران براي آنها فراهم مي‌شود، محروم خواهند شد.

محمدباقر قاليباف در اين نشست از ادامه خط 6مترو و احداث اتوبان امام علي‌ سخن گفت و عنوان كرد: تا سال آينده ادامه خط 6مترو با حدود 7كيلومتر طول به حرم حضرت عبدالعظيم(ع) مي‌رسد. به گفته قاليباف، هزينه ساخت اين خط براي هر كيلومتر 250ميليارد تومان است؛ يعني تا سال آينده 1500ميليارد تومان فقط براي احداث خط مترو به ري هزينه مي‌شود. وي اضافه كرد: اگر شهرداري تهران نبود، امكان نداشت احداث امتداد اتوبان امام علي‌ درمنطقه 20به سرانجام برسد.

شهردار تهران در بخشي از سخنان خود با تأكيد بر اينكه ما نبايد خودمان را بنده ساختارها و تشكيلات كنيم، گفت: بايد ببينيم چه چيزي به نفع مردم است و همان را اجرايي كنيم؛ بنابراين نبايد تحت‌تأثير برخي حرف‌هاي سياسي كه به ضرر ماست قرار بگيريم. گفتني است ناصر اماني، معاون شهردار تهران نيز ميزان درآمدهاي منطقه20را يك‌پنجم هزينه‌هايي كه شهرداري براي آن متحمل مي‌شود، عنوان كرد.

وي با اشاره به صحبت‌هاي اخير فرماندار ري كه گفته بود « متأسفانه دروغ بزرگي تحت عنوان اينكه ري درآمدي ندارد گفته شده و تصور مي‌شود اگر شهرداري تهران حمايت نكند ري به زمين مي‌خورد‌ اين در حالي است كه ري بالاي هزار ميليارد تومان عوارض توليد مي‌كند كه تمامي آنها به شهرداري تهران داده مي‌شود»، تأكيد كرد: مديريت شهري تهران طي 10سال گذشته، 5برابر درآمدي كه از شهرري داشته در آنجا هزينه كرده است.

  • رقابت جهاني آتش‌نشانان تهران براي افزايش كيفيت

روز گذشته به بهانه روز آتش‌نشان، 2اتفاق در تهران رخ داد؛ علاوه بر اجتماع 900نفر از آتش‌نشانان كشور در تبريز و برگزاري يازدهمين المپياد آتش‌نشانان كشور، تهران نيز شاهد 2اتفاق بود. نخست آنكه نخستين مركز تخصصي تجهيزات آتش‌نشاني در تهران به بهره‌برداري رسيد و همزمان شهرداري تهران، تفاهمنامه بين‌المللي با كشورهاي بلاروس و انگلستان براي آموزش آتش‌نشانان به امضا رساند.

معاون خدمات شهري و محيط‌زيست شهرداري تهران با اشاره به امضاي تفاهمنامه بين‌المللي براي آموزش آتش‌نشانان در كشورهاي بلاروس و انگلستان گفت: با اين تفاهمنامه آتش‌نشانان ايراني در 2كشور فوق مي‌توانند از دانشگاه‌هايي كه در اين زمينه وجود دارد، استفاده كنند.

مجتبي يزداني در اين‌باره گفت كه براساس اين توافق، آتش‌نشانان بلاروسي و انگليسي نيز براي تبادل اطلاعات و مباحث علمي آتش‌نشانان به تهران سفر مي‌كنند. وي اضافه كرد: در 4‌ماه گذشته اين رفت‌وآمدها براي مقدمات انعقاد تفاهمنامه و در راستاي تبادل اطلاعات و مباحث علمي روز انجام شده است و اكنون نيز اين 2كشور براي برنامه‌هاي آموزشي همانند قبل، اعلام آمادگي كرده‌اند كه اين روند ادامه پيدا كند. وي با تأكيد بر اينكه در اين زمينه افراد براساس درجه‌هايشان براي آموزش اعزام مي‌شوند، تصريح كرد: همچنين در راستاي اقدامات بين‌المللي قرار است مسابقاتي در سطح جهاني برگزار شود و اين در حالي است كه 2مسابقه در اين زمينه برگزار شده است.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني تهران نيز ضمن تبريك به مناسبت روز آتش‌نشان، از تاسيس نخستين مركز تجاري تجهيزات ايمني و آتش‌نشاني در تهران خبر داد. سعيد شريف‌زاده با اشاره به احداث اين مركز گفت: نبود يك بازار تخصصي ايمني و آتش‌نشاني موجب بروز حوادث و فجايع و به‌تبع آن هدر رفتن منابع كشور مي‌شود كه تاسيس نخستين مركز تجاري تجهيزات ايمني و آتش‌نشاني در تهران مي‌تواند در رفع اين مشكل به نحو معناداري اثرگذار باشد.

کد خبر 347902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha