همشهری آنلاین: سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با بیان اینکه در جلسه این هیات شکایت برخی افراد حقیقی و حقوقی از شش نماینده مجلس مطرح شد گفت: شکایت خبرنگار روزنامه ایران ازقاضی پور نیز در نوبت بررسی قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، محمد جواد جمالی سخنگوي هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس با اشاره به جلسه چهارشنبه-7 مهر- هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: در این جلسه که با حضور تمامی اعضا تشکیل شد پرونده شکایت از تعدادی از نمایندگان مجلس که اکثرا از مجلس قبل باقی مانده بود مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد پس از برگزاری جلسه با نمایندگان مذکور نتیجه نهایی در مورد این نمایندگان اعلام شود.

وی افزود: در بیشتر این شکایت ها، شاکیان معتقد بودند که برخی نماینده ها در مصاحبه ها و سخنرانی های خود به آنان توهین کرده و تهمت زده اند که این موارد در هیات نظارت بررسی شد.

جمالی اظهار داشت: در این جلسه بنا شد که ما جلسه ای نیز با نمایندگانی که از آنان شکایت شده است داشته باشیم و این موارد را بررسی کنیم و نتیجه نهایی را بعد از جلسه با آنان، مطرح کنیم؛ البته برخی از شکایت ها نیز بررسی شد و اعضا معتقد بودند که مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اسامی نهایی نمایندگانی که از آنان شکایت شده است پس از بررسی های نهایی اعلام می شود.

وی گفت: یکی از شکایات مربوط به شکایت محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم از یکی از نمایندگان بود که در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شد.

  • *شکایت خبرنگار روزنامه ایران از نادر قاضی پور

این عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: شکایت خبرنگار روزنامه ایران از نادر قاضی پور به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام وصول شده و در نوبت بررسی قرار گرفته است که این شکایت در جلسات بعدی این هیات بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، پس از پایان جلسه علنی روز یکشنبه 7 شهریور ماه سال جاری و در زمانی که نمایندگان در راهروهای مجلس به سوالات خبرنگاران از رسانه های مختلف پاسخ می دادند، نادر قاضی پور نماینده ارومیه با خبرنگار روزنامه ایران به صورت فیزیکی درگیر شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که این خبرنگار در حال مصاحبه با قاضی پور در موضوع مربوط به فراکسیون مناطق ترک نشین بود که به دلیل چالشی شدن این مصاحبه، قاضی پور عصبانی شده و ضربه ای به صورت او زد که برخی از نمایندگان نیز شاهد این درگیری بودند. بعد از آن نیز قاضی پور دستگاه ضبط صوت این خبرنگار را به زور گرفت و تحویل حراست مجلس داد.

 

کد خبر 347854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha