همشهری آنلاین: وزارت بهداشت تایلند روز سه‌شنبه ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) در حال بررسی درباره چهار مورد مشکوک به میکروسفالی ناشی از عفونت ویروس زیکا در ۳ نوزاد و یک جنین به دنیا نیامده ۳۶ هفته‌ای است که می‌توانند نخستین موارد میکروسفالی مرتبط با زیکا در آسیای جنوب شرقی باشند.

microcephhaly

چندین کشور در آسیای جنوب شرقی شمار فزاینده‌ای از موارد عفونت با این ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله پشه گزارش کرده‌اند، اما تایلند بیشترین موارد زیکا در این منطقه را گزارش کرده است، به‌طوری‌که شمار موارد تأییدشده عفونت زیکا از ماه ژانویه تاکنون به ۳۴۹ مورد شامل ۲۵ زن باردار رسیده است.

به گزارش رویترز پیاساکون ساکولساتایدورن، سخنگوی وزارت بهداشت عمومی تایلند گفت لازم است که مقامات دراین‌باره تحقیق کاملی انجام دهند چراکه اثبات این موارد «حساس» است.

پیاساکون گفت: «دست‌کم دو روز طول خواهد کشید تا نتایج آزمایشگاه به دست ما برسد، زیرا مجبوریم بررسی کاملی دراین‌باره انجام دهیم.»

او گفت: «این موضوع حساسی برای تایلند است.»

پیاساکون گفت که سه نوزاد با سرهای کوچک متولد شده‌اند و سونوگرافی هم ظاهراً نشان می‌دهد یک جنین متولد نشده سر کوچکی دارد.

از طرف دیگر یکی از مقامات وزارت بهداشت تایلند گفت در دو مادر از این چهار مادر عفونت زیکا در هنگام بارداری ثابت شده است، اما در دو مادر عفونت زیکا ثابت نشده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر مورد میکروسفالی مربوط به عفونت زیکا در تایلند ثابت شود، نخستین مورد از نوع خود در آسیای جنوب شرقی خواهد بود.

رابطه میان زیکا و میکروسفالی برای نخستین بار در برزیل آشکار شد و تاکنون ۱۶۰۰ مورد میکروسفالی مربوط به عفونت مادران باردار با زیکا در این کشور گزارش شده است.

کد خبر 347720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha