امیدعلی پارسا، رئیس مرکز آمار از ورود اینترنتی ۴۰۰ هزار سرپرست خانوار برای ثبت اطلاعات مورد نیاز در سایت سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تا ساعت پایان روز شنبه خبرداد و گفت: بر این اساس، ۳۰ هزار خانوار موفق شده‌اند که اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.

سرشماري اينترنتي در حالي با درنظر گرفتن جايزه يك ميليون توماني براي يك هزار نفر، مورد تأكيد مركز آمار ايران قرار دارد كه در همان روز نخست سايت سرشماري با اختلال مواجه شد تا مراجعه‌كنندگان نتوانند عمليات ثبت اطلاعات را به سرانجام برسانند. مراجعه 400هزار نفري به سايت و ثبت 30هزار خانوار نشان مي‌دهد كه تعداد قابل توجهي از مراجعه‌كنندگان نتوانسته‌اند ثبت اطلاعات خود را نهايي كنند.

اختلال در سايت و طولاني شدن بارگذاري صفحات عملا اجازه تكميل روند ثبت اطلاعات را به مخاطبان نداد. به‌گفته مسئولان مركز آمار ايران برخي از مراجعه‌كنندگان به سايت نيز اطلاعات كافي نظير كدپستي و كدملي همه اعضاي خانواده را در دست نداشته‌اند و اين موضوع نيز موجب شده نتوانند ثبت اطلاعات را تكميل كنند.

رئيس مركز آمار ايران به مهر گفت: ديروز به 3دليل اختلال در سايت مركز آمار به چشم مي‌خورد كه بخش اعظمي از آن رفع شده و امروز هم مشكل به‌صورت كامل حل خواهد شد. وي تصريح كرد: قطعي سايت به‌دليل استقبال بيش از حد انتظار مردم از اين طرح به‌صورت اينترنتي بوده، ضمن اينكه 2 اشكال فني نيز در سايت مركز آمار ايران بروز كرده بود. البته بايد به اين نكته هم توجه داشت كه بسياري از مردم، با استفاده از اينترنت با سرعت پايين اقدام به ثبت‌نام كرده‌اند.

به‌گفته پارسا، با هماهنگي اپراتورها، قرار بر اين است كه هر فرد مشاركت‌كننده در اين طرح، يك گيگابايت اينترنت تشويقي و رايگان دريافت كند كه ممكن است اين بسته تشويقي به 2گيگابايت افزايش يابد. معاون مركز آمار ايران نيز به ايرنا گفت: متأسفانه برخي از خانواده‌ها همه اطلاعات مورد نياز براي ثبت‌نام همچون كدملي اعضاي خانوار يا كدپستي را در اختيار ندارند و در نتيجه نمي‌توانند تا پايان مراحل تكميل اطلاعات سرشماري ادامه دهند. عليرضا زاهديان اظهار داشت: حضور ناقص در سامانه سرشماري باعث ترافيك بالا در سايت سرشماري مي‌شود. به همين دليل توصيه مي‌شود. سرپرست خانوار و يا هر فرد مطلع ديگري كه مي‌خواهد اطلاعات خانوار را وارد سامانه كند، پيش از ورود به سامانه سرشماري مدارك مورد نياز را آماده كند.

سرشماري اينترنتي از سوم مهرماه شروع شده كه تا 24مهرماه ادامه دارد. خانوارهايي كه اطلاعات خود را از طريق سامانه اينترنتي
www.sarshomari95.ir وارد كنند، كد سرشماري دريافت مي‌كنند كه پس از مراجعه مأمور سرشماري آن كد را در اختيار مأمور قرار مي‌دهند. كارشناسان مركز آمار ايران معتقدند، درصورتي‌كه 35درصد از خانوارهاي كشور در سرشماري اينترنتي مشاركت كنند، ايران در زمره كشورهاي توسعه‌يافته به‌لحاظ آماري قرار مي‌گيرد.

کد خبر 347473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha