همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در روز یکشنبه ۲۱ شهریور همزمان با روز نهم ذی‌الحجه خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی اظهار کرد: روز نهم ذی‌الحجه، روز عرفه از اعیاد عظیمه است، اگرچه به اسم عید نامیده نشده، اما روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جُود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر، و خشمناک‎ترین اوقات را خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بصیرت‌افزایی مردم و تقویت روحیه بندگی و ارتباط با خدا، مراسم پرفیض دعای عرفه را در امامزادگان و بقاع متبرک متبرکه سراسر کشور که خود پایگاه امید، آرامش، نشاط معنوی و مناجات واقعی مومنین هستند، با همکاری هیات امنا بقاع، خدام و مومنین برگزار می‌کند.

 وی تصریح کرد: بهره‌گیری از سخنرانی مبلغان مذهبی و مدیحه‌سرایی‌ مداحان به منظور پربارتر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز در بقاع متبرکه و امامزادگان است.

شرفخانی ادامه داد: حضور در آستان امامزادگان واجب‌التعظیم که جایگاه ویژه‌ای دارند می‌تواند در حال و هوای معنوی ما تاثیر بسزایی داشته باشد و این بزرگواران واسطه‌های فیض در قبول توبه ما نزد خداوند باشند.

وی ادامه داد: مراسم پرفیض دعای عرفه در امامزادگان شاخص به صورت زنده و مستقیم از برخی  شبکه‌های استانی هم پخش خواهد شد.

  • برگزاری دعای عرفه در امام‌زادگان تهران

* مراسم پرفیض دعای عرفه در آستان امامزاده علی صالح (ع) برگزار می‌شود. این دعای پرفیض همنوا با دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از ساعت ۱۶ در جوار امامزاده علی صالح (ع) با نوای فرید دوستی شروع خواهد شد.

مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امامزادگان عبدالله و زید (ع):  این مراسم از ساعت ۱۴ با حضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در آستان مقدس امامزادگان عبدالله و زید (ع) واقع در انتهای اتوبان یادگار امام جنوب تقاطع سی متری جی برگزار خواهد شد.

مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امام زاده زید (ع) از ساعت ۱۵ در جوار آستان مقدس امام زاده زید (ع) عرفه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ وحید مراد زاده و مداحی حاج مهدی ارضی و قرائت زیارت امام حسین (ع) با مداحی حاج محمدرضا لشکری برگزار می‌شود.

مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امام زادگان پنج تن (ع) مراسم دعای عرفه و بزرگداشت شهدای مظلوم منا با قرائت حاج ناصر آئینی برگزار می‌شود.

کد خبر 346009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha